Снимка:архив Rеuters

Нарастващото търсене на луксозни модни артикули в развиващите се икономики създаде три нови милиардери, при това в държави от “окото на бурята” в еврозоната, пише Bloomberg.

Състоянието на Сандра Ортега Мера, дъщерята на най-богатия човек в Европа Амансио Ортега, се изчислява на 1,1 млрд. долара. Сандра (поне засега) притежава само 1% от компанията-собственик на испанската верига за облекло Zara. Само че докато безработицата в Испания скочи над 25%, акциите на компанията се изстреляха с близо 60% от началото на годината.

Богатството на Марина Прада и нейния брат Алберто Прада Бианки – внуците на основателя на едноименната модна империя Марио Прада, се оценява на 2,6 млрд. долара.

От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали със 75% на борсата в Хонконг, докато брутният вътрешен продукт (БВП) на Италия се очаква да се понижи с около 2,4% през настоящата година.

“Тези компании няма какво да получат от трудния пазар в родните им държави”, коментира пред агенцията Рахул Шарма, управляващ директор на консултантската компания Neev Capital.

“И за двете компании успехът в Европа се дължи на способността им да предоставят много свежест на своите клиенти. Когато клиентите смятат, че виждат нещо различно и интересно, за тях значението на цената намалява. В Азия този ефект се умножава, когато продуктът изглежда по-екзотичен”, допълва той.

Засега тримата нови милиардери не присъстват в нито една от световните класации. Освен това и тримата отказват да коментират личното си състояние.

Напук на ситуацията в Италия и Испания акциите и на двете модни империи вървят нагоре заради нарастващото търсене на техните продукти в Китай, Бразилия и другите развиващи се икономики.

Ценообразуването на Zara например е изключително примамливо за клиентите, които търсят висококачествена и достъпна мода. През първата половина на годината бяха отворени 166 нови магазина на веригата в стотина града, 32 от които са в Китай. През септември беше пуснат и онлайн магазинът на бранда за Китай.

През първото полугодие печалбата на компанията нарасна с 32% до 944 млн. евро, като приходите от продажби нараснаха със 17 на сто до 7 млрд. евро като следствие от експанзията.

Prada също се насочи към китайските потребители и се възползва перфектно от глада им за луксозни стоки. Компанията съобщи миналия месец, че печалбата за първата половина на годината е нараснала с почти 60% до 289 млн. евро, като приходите са се увеличили с 19%, а само в Азия приходите от продажбите са скочили с 45%.

Марио Прада е открил първият си луксозен магазин в Милано през 1912 г., в който е предлагал пътни куфари, кожени чанти и други кожени аксесоари. През 1919 г. Prada става официален доставчик на кралското семейство на Италия. До 1970 г. брандът вече се очертава като един от водещите в глобален мащаб.

Сандра, Марина и Алберто предпочитат да не се появяват в светлините на прожекторите. Сандра Ортега освен това не е пряко въвлечена в управлението на компанията. Наследниците на Марио Прада са консултанти в модната империя.

Още бизнес новини четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase