Снимка: архив, Булфото

Навлизането на нови търговски оператори и развитието на нови формати са предизвикали раздвижване на пазара на търговски площи у нас от началото на годината, пише в доклад на консултантската компания Colliers International.

Съществува значително търсене на търговски площи в райони с постоянен и активен човекопоток. В много случаи търсенето се движи от веригите хранителни магазини, които продължават своето развитие чрез формата “квартални магазини”, посочват експертите.

Повишил се е и потокът от търговци, които се насочват към отварянето на магазини на търговските улици.

От компанията смятат, че главните търговски улици в София може да се възстановят след пускането на новата метроотсечка през август 2012 г. Тогава ще бъдат открити и археологическите находки около античния град Сердика.

На родния пазар продължава и навлизането на нови марки.

Сред новите оператори на българския пазар е международната компания Inspire Multiplex Pvt. Ltd., която навлиза с три киносалонa под марката Cine’Grand в София, Бургас и Плевен.

Шведската модна марка H&M, която вече откри първия си магазин в България, планира да продължи своята експанция и в други търговски центрове, някои от които са в процес на строителство.

Голяма верига мебелни салони, както и оператор от типа „направи си сам”, пък излизат от традиционния си формат и за първи път стават част от търговски микс на мол, посочват консултантите.

Още новини за пазара на имоти четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase