Снимка: Булфото

„През 2012 г. трябва да приключим някои стъпки от реформите, включително и новите структури на двете дъщерни дружества на холдинга - „БДЖ - Пътнически превози“ и „БДЖ - Товарни превози“ - в посока, да има по-малко „етажи“ и да са ясни функциите на всеки. Трябва да финализираме първата вълна от съкращенията, за да може да реализираме и първата част от спестяванията по това „перо“. Това каза в интервю за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев.

Той посочи, че специално в „Товарни превози“ се разчита да има повишение на превозените товари, но то, няма да е „драстично“, за да изисква увеличение на работещите там. Очаквам увеличението на обема на товарите да е с около 5-10%, каза Недев.

Задвижили сме проекти за подобряване обслужването на клиентите и по-лесния достъп до покупка на билети, включително по-добрия информационен подход, заяви шефът на железниците.

Съвсем скоро числеността на персонала общо за трите дружества - „БДЖ – Пътнически превози“, „БДЖ – Товарни превози“ и самия холдинг - ще падне до четирицифрено число, т.е. под 10 000 човека. При положение, че към началото на годината техният брой е около 11 000.

Складовата база на БДЖ в Русе, която представлява индустриален имот, заемащ десетки декари, ще бъде закрита съвсем скоро, посочи Недев. Предстои тя да бъде оценена и продадена изцяло или на части.

„БДЖ - Товарни превози“ по всяка вероятност ще бъдат продадени чрез търг или конкурс, коментира шефът на железниците. По думите му, напълно е възможно това да се осъществи до края на годината. Слухове много, но до момента „твърд“ интерес към покупката на „БДЖ – Товарни превози“ няма изразен, не само в писмена, но дори и в устна форма, допълни Йордан Недев.

Цялото интервю с Недев четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase