Снимка: Булфото

През 2011 г. членуващите в Съюза на пивоварите в България компании са продали 4,84 млн. хектолитра бира, което се доближава до количествата от 2006 година, съобщиха от браншовата организация днес.

Въз основа на цифрите, от организацията коментират, че пазарът на пиво все още не се е възстановил от икономическата криза. Продължава преориентирането на консуматорите към продажба на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент.

Тази тенденция ясно личи при анализа на пазара по видове опаковки. Продължава да нараства делът на продажбите в РЕТ бутилки, който вече е 57% за сметка на реализацията на бира в стъклени бутилки – 32%, където има 5% спад в сравнение с 2010 г. Продажбите в кенове са 5%, а в кегове – 6%.

Според анализаторите, пазарът е силно повлиян от поредното свиване на бюджетите на домакинствата и потребителските нагласи за предстояща нова рецесия. Към това се добавя целогодишният спад в обема на пазара, причинен от затварянето на обекти, намалелите продажби в заведенията и в курортните центрове, масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги и други.

През 2011 г. членовете на Съюза на пивоварите (”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД, минипивоварните „При кмета” в София и „Вентура”-Варна) са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения, посочват от браншовата организация.

Още новини за българската икономика четете в Investor.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase