Снимка: Архив Булфото

До края на декември много от транспортните фирми ще останат без лиценз, тъй като няма време за оформяне на документите за прелицензиране, които изисква нова наредба.

70% от съществуващите близо 4000 в бранша трябва да се лицензират отново до декември, предупреди Валентин Боянов, председател на Българския съюз на товарните превозвачи.

В новите разпоредби на транспортното министерство са завишени критериите за прелицензиране, за да се увеличи контролът върху превозите. Текстовете ѝ обаче бяха обнародвани едва в края на октомври.

На 9 ноември фирмите започнаха петиция срещу промените, в която обясняват, че освен всичко друго текстовете ѝ противоречат на няколко закона.

„Не сме против нея, но времето, което ни дават да се включим, е много малко”, каза Валентин Боянов.

Фирмите ще бъдат принудени да спрат работа, докато не си набавят необходимите документи, което пък ще натовари транспортния пазар.

„Това означава, че януари месец е загубен за нас. Ние трябва да спрем камионите и да ги оставим на паркингите, защото никой камион не може да излезе на пътя, без да притежава валиден лиценз“, обясни той пред "Фокус".

Последиците за бизнеса ще бъдат неизпълнени договори, които допълнително ще натоварят бранша в кризата.

От Съюза искат гратисен период от 6 месеца, в които да се преиздадат лицензите по старата наредба и след това да се обработят необходимите документи по новата наредба.

Той допълни, че от транспортните фирми не предвиждат стачки или протести, защото се надяват на разговори или адекватна реакция от Министерството на транспорта.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase