Снимка: Архив, Булфото
fallback

Правим всичко възможно за оптимизиране на разходите в БДЖ, но „чудеса до края на годината не могат да станат“. Така коментира изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев въпроса на Investor.bg какво се прави за изпълнение на ангажиментите по програмата за преструктуриране на БДЖ със срок до 2014 г.

Изпълнението на тази програма е условие за отпускането на заема от Световната банка, предназначен на БДЖ и за Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) с общ размер от 460 млн. лева.

Недев посочи, че се взимат необходимите мерки за повишаване на ефективността на работата на БДЖ и предотвратяване на кражби и излишни разходи. „Целта е с един и същ ресурс да се върши повече работа.“

Според данните към момента като цяло трите дружества - „Холдинг БДЖ“, „БДЖ - Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“ ще приключат годината със загуба от около 30 млн. лева, прогнозира шефът на холдинга.

Преди месец министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски съобщи, че "БДЖ - товарни превози" ЕООД ще се приватизира по препоръка на Европейската комисия (ЕК). Раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от Световната банка, обясни тогава Московски.

Oще по темата

Преди три седмици обаче от Министерството на финансите съобщиха, че процедурата по отпускането на заема се спира, тъй като засега не са налице „осезаеми резултати“ от започналите реформи в железниците. В началото на седмицата министърът на финансите поясни, че би искал БДЖ да си плащат поне лихвите по заемите. По думите на Симеон Дянков общите задължения на железниците възлизат на 771 млн. лева.  

БДЖ има обективна невъзможност да изплаща заема към германската банка KfW за закупуване на 25 електрически мотриси марка Siemens, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“. Главницата по заема, която остава да се изплаща, е около 240 млн. лева. През последната година железниците са обслужвали само лихвата по този заем.

От KfW вече са уведомили българските власти, че могат да предприемат действия за продажба на въпросните мотриси, с цел покриване на (част от) заема. В момента се водят преговори по въпроса. „При така създалата се ситуация БДЖ може да задържи електрическите мотриси единствено ако държавата в лицето на Министерството на финансите помогне за изплащане на заема“, добави Йордан Недев.

Още икономически новини от България в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 12 години

da varnat tova koito sa otkradnali i izpranite pari ot ddseta i shte stignat che i ostanat za motrisi ,,,,,,,

15

iluzionist

преди 12 години

abe verno li e, deto pi6at jurnalqta, 4e 1000 vagona sa otkradnati v darjavata, upravlqvana ot ohranitel BB????

14

Мирко

преди 12 години

Ех Данчо !Май с право ти казват че си гледал като теле железницата.Преди тебе имаше един Нейчо Неев ,дали ще имаш куража да възкликнеш като него.-"Е гати железницата щом и аз съм и бил шеф"

fallback