Снимка: БГНЕС

Австрийската Щрабаг и обединение Български автомагистрали (Главболгарстрой, Автомагистрали – Черно море, ИСА 2000 и Пътстрой 92; с подизпълнители Бауер България, Интегрирани пътни системи, Пътища Пловдив) отпадат от надпреварата за строителството на магистрала „Тракия“.

Анулирани са също офертите на турската компания Доуш и Конструктор Тракия (регистрираното в Сърбия Конструктор Инженеринг и българската Пътни строежи Пловдив).

В Агенция „Пътна инфраструктура“ в петък бяха отворени ценовите предложения за изпълнение на Лот 2 от магистралата.

Участниците, които не са допуснати, не отговарят на изискванията на възложителя, уточниха от тръжната комисия. Законът обаче не дава право да се коментират конкретните причини за отстраняването им.

Най-ниска цена предлага Обединение Магистрала Трейс – 137 868 000 лв. с ДДС.

При обявяването на критериите за оценка беше обявено, че цената ще има решаващо значение за определянето на победител. За исканата от Трейс цена обаче ще се иска обосновка.

„Тъй като офертата на Трейс е с над 30% по-ниска от средната цена на останалите, ще бъде искана обосновка, от която ще зависи дали тя ще бъде включена в класирането“, обясниха от тръжната комисия.

Допуснати са още три оферти – на  гръцката Терна,  Алпине-Холдинг Пътища, гръцката Актор.

„Днес ние не решаваме кой е победител, а отваряме едни ценови предложения. Има процедура, която трябва да спазим, и цяла Европа ще ни следи“, заяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев след отварянето на офертите.
 

Вижте още

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase