Често историята помни само впечатляващите успехи, а големите провали остават забравени във времето.

Икономическата история и историята на бизнеса са пълни с главозамайващи разкази за огромни богатства, слава и власт.

Причината, поради която следим с интерес тези истории, е това, че те често те са добър учител на следващите поколения. Много често обаче най-добрите уроци не се научават от големите успехи, а по-скоро – от големите провали.

Един от най-известните провали в историята на бизнеса е фалитът на автомобилната компания DeLorean Motor Company в началото на 80-те години на миналия век.

Джон Делориън, едно от най-известните имена в автомобилната индустрия в САЩ успява да загуби над 100 млн. долара на английските данъкоплатци, след като убеждава английското правителство да финансира създаването на новата компания DeLorean Motor Company с производствен център в Ирландия.

В крайна сметка неефективната финансова регулация, неблагоприятната социална обстановка в Ирландия и рецесията, в която се намира американският автомобилен пазар стават причина за един от най-големите провали в бизнес историята на 20-ти век.

Вижте още
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase