На практика ние сме единственият локомотивен завод в България - ремонтираме локомотиви и произвеждаме резервни части за тях. Произвеждаме и изцяло нови маневрени локомотиви - дизелови и такива с акумулаторно задвижване. Това каза Цветелин Колев, "Експрес Сервиз", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"С Българските държавни железници взаимоотношенията ни са такива - през последните няколко години бяхме няколкократно отстранявани от техни обществени поръчки и други взаимоотношения не сме имали".
В България секторът е либерализиран, съществуват около 10 частни оператора и всички те са клиенти на нашия локомотивен завод, каза гостът. "Има и четири, които не са частни".
"На практика се получава, че частните ЖП-оператори имат по-голям пазарен дял в сферата на товарния железопътен транспорт от "БДЖ-товарни превози". За наша радост, в последните години бизнесът им се развива, пазарният им дял расте, получават все повече товари - печелят ги. Транзитът през България също се засилва и в момента голямата ни надежда е, че с въвеждането на ТОЛ таксите, ЖП-транспортът да става все по-атрактивен".
При товарните ЖП оператори има разчети, които отчитат ефекта от въвеждането на ТОЛ-такси и се предвижда сериозен ръст на ЖП пазара, подчерта събеседникът.
Кои са основните пазари на българския производител на локомотиви? С какво се отличава ЖП пазара в чужбина и в България?
Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
Експрес сервиз
преди 6 годиниЦецко Колев говори глупости.Да им ремонта и локомотивите.
7
Анонимен
преди 6 годиниТОЛ такси има в някои държави в нормална Европа, но се събират само временно, за нови пътища, тунели , мостове до изплащане на част от първоначлните вложения. После се спират.И нямат нищо общо със жележниците
6
Анонимен
преди 6 годиниНаправете добри железопътни линии , пуснете по тях модерни високоскоростни влакове и автотранспорта ще намалее драстично. Дори хората по-рядко ще ползват колите си.Ама нали мафия ей!