Снимка: Reuters
fallback

Адекватни мерки за чистотата на въздуха биха били в държави, като България и Румъния, които вече са осъдени за завишено съдържание на замърсители във въздуха, са в максимално кратък срок да се предприемат действия за подобряване на съществуващото положение. Това коментира Ивайло Хлебаров, екологично сдружение "За земята", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Такива мерки биха били нелесни за реализиране и не са популярни. В случая с България те са свързани с преструктуриране на отоплението, което в момента в голяма част от страната става с твърдо битово гориво - въглища, мокри дърва. Това е основният фактор за замърсяване на въздуха в България. Вторият фактор, който допринася за това са автомобилите в големите градове".

Има сериозен проблем с качеството на въздуха в цяла Европа и доста солидна група от европейските страни ще бъдат изправени в съда в Люксембург, ако не вземат мерки в бързи срокове. Това каза преди две седмици европейският комисар по околната среда Кармену Вела, като според него бързата реакция за решаване на този проблем е важна в контекста на факта, че до момента всички разговори със страните членки не са довели до необходимите резултати, сподели Хлебаров.

В каква посока трябва да бъде извършено преструктурирането на отоплението?

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

22

Анонимен

преди 6 години

За да дишаме чист въздух трябва да се премахнат работодателите, защото с 500 лв заплата не можем дъх да си поемем.

21

Анонимен

преди 6 години

За паркирането по тротоарите и градинките вината е в общината. Няма друг град по света, в който закритите подземни или многоетажни паркинги да са толкова малко, както е в София Навсякъде по света когато няма места за паркиране, започват да паркират по тротоари и градинки. За София са нужни към момента поне половин милион паркоместа в закрити паркинги, но никой не прави нищо по въпроса. При това колите в София са малко, доста по-малко от средното за ЕС за такива градове като София.

20

Анонимен

преди 6 години

A за чистотата по принцип, не само на въздуха? Какво правим, примерно, за да имаме достъп до тротоарите ние, хората, а не купчината ламарина, зарязана там от поредното нагло шоферско прасе?

fallback