Снимка: Bulgaria On Air

На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. През 2013 се запазва тенденцията българите да са най- недоволни от доставчиците на комунално-битови услуги, като ток, вода и парно, отчитат от асоциация „Активни потребители”. В същото време българите заемат по-активна позиция в отстояване на потребителските си права.

Постъпилите в асоциацията жалби за 2013 са с 10% по-малко спрямо година по-рано.  По думите на председателя  на „Активни потребители” Богомил Николов това по-скоро се дължи на увеличилия се песимизъм „относно възможностите за решаване на техните проблеми, а не толкова до намаляване на проблемите”. Той мотивира позицията си с факта, че в страните от ЕС броят на жалбите е десетократно по-голям.

От Европейския потребителски център съобщиха, че към тях за изминалата година има постъпили 680 сигнала. По-голямата част обаче- около 80%, са подадени към друга държава- членка на ЕС. 20% са сигналите от граждани на други страни- членки на ЕС за търговец, регистриран в България, коментира Игнат Арсенов от Европейския потребителски център.

Почти наполовина се разделят разрешените спрямо неразрешените случаи.

В Комисията за защита на потребителите са постъпили над 17 600 жалби за 2013.

„През годините прави впечатление, че броят на жалбите и сигналите, с които ни сезират гражданите, се увеличава. Ние го отдаваме на това, че потребителите все по-активно отстояват своите права, все повече искат да покажат нетърпимост към нарушения от страна на търговци”, коментира пред Bulgaria On  Air  Габриела Руменова от КЗП. 

Най-често оплакванията на потребителите до ведомството са свързани с комуникационна и аудиовизуална техника, битови уреди и услуги, обувки и мебели. Близо 70% от постъпилите през миналата година жалби в Комисията са решени в полза на гражданите, обясниха още от институцията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase