Снимка: stock.xchng

До 1220 евро може да достигне размерът на обезщетението за закъснял, загубен или повреден багаж на пътник, който е летял със самолет на територията на Европейския съюз.

Над 200 хил. брошури ще бъдат раздадени като част от кампания за подобряване на информираността на пътниците в различните видове транспорт. Началото на кампанията беше дадено днес от министъра на транспорта Данаил Папазов.

Така например в случай на анулиран полет или отказан достъп на борда на самолета пътникът има право на обезщетение от 125 до 600 евро в зависимост от разстоянието на полета и закъснението преди промяната на маршрута.

Авиокомпанията е длъжна да предложи избор между възстановяване на стойността на билета в 7-дневен срок или нов маршрут до крайната дестинация на клиента. За загубен или повреден багаж пътникът трябва да подаде жалба до въздушния превозвач най-късно до седем дни от приемането на багажа.

При ползване на воден транспорт гражданите на ЕС имат право на възстановяване на стойността на билетите при отмяна на пътуването или закъснение с повече от 90 минути при заминаване. Превозвачът е длъжен и да им предложи превоз по друг маршрут, както и храна и напитки и до три нощувки в хотел, когато това е необходимо.

Право на обезщетение, ако закъснението е повече от 60 минути, имат и пътниците, избрали железопътния транспорт. Обезщетение за загубен или повреден багаж, когато това не е вследствие на произшествие, имат и пътниците по редовни автобусни линии в рамките на ЕС. В този случай обезщетението е в размер до 1000 лв.

Освен брошурите ще бъдат разпространени над 1 000 плаката и 1 000 стикера, съдържащи информация за правата на пътниците по всички видове транспорт.

Кампанията се организира във връзка с решение на Европейския парламент и Съвета на ЕС за обявяване на 2013 година за Европейска година на гражданите, уточняват от транспортното министерство.

Повече икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase