Потъналият в река Лим автобус. Снимка: angels-lim.org
fallback

Трагедията в река Лим още е болезнена, макар да се случи преди 6 години. Затова промени в изискванията към автобусите за екскурзии, приети в четвъртък от транспортната комисия на парламента, предизвикаха бурен скандал.

При автобусната катастрофа преди шест години загинаха 12 български деца. Държавата беше в траур. Телевизионните кадри от погребението на дечицата потресоха цялата нация.

След това законодателят започна да умува как да осигури повече сигурност при ученическите екскурзии. Най-важните промени в закона за автобусните превози, които бяха приети тогава, са пълна забрана на нощните пътувания за деца и изискване автобусите да са категоризирани по международна система за класификация.

За всяка допълнителна „звезда”, която дадено превозно средство получава по тази система, то отговаря на определени изисквания – възраст, предпазни колани на всички седалки, АBS на спирачките и така нататък.

На заседание на транспортната комисия в парламента в четвъртък ГЕРБ и „Атака” гласуваха задължителната категоризация на автобусите, превозващи деца, да отпадне.
 
В петък сутринта депутатите от Синята коалиция разпалено разказаха пред медиите за скандалното решение. Ваньо Шарков размаха снимки с потъналия автобус.

„ГЕРБ да спрат този гнусен лобизъм. Престанете да си играете със съдбата на хората, които загубиха децата си в Лим”, обърна се към колегите си народният представител.

Иван Иванов от ДСБ също е убеден, че промяната е плод на лобистки интереси, които обаче за съжаление ще се отразят върху сигурността на децата.

Малко по-късно министърът на транспорта Александър Цветков увери, че не държи на тази поправка в Закона за автомобилните превози.

„Това беше предложено да бъде отменено, но съответно би могло да бъде дискутирано и допълнително и да бъде възстановено, ако се прецени, че е необходимо”, отговори Цветков на упреците за лобизъм.

Транспортният министър обаче обясни, че изискването за категоризация няма нищо общо с безопасността на децата, затова пък предстои засилен контрол при техническите прегледи.

Премиерът Бойко Борисов беше далеч по-краен в реакцията си. Той разпоредил на министъра да изтегли спорния текст.

„Саботаж спрямо нас“ е обяснението на премиера за появяването на текста  в решението на Министерския съвет.

Случаят бил типичен пример как ниските нива се подават на лобистки интереси. Виновните щели да си понесат последствията, но това нямало да са депутатите.

Когато от парламента ми се обадиха какво безобразие е направено, веднага съм разпоредил да се оттегли законът, обяви Бойко Борисов пред репортери в парламента. Това било „безумие“ и той от сутринта го разследвал. 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

45

Възмутен

преди 14 години

Трябва шефът на автомобилната администрация Арнаудов и министърът Цветков да си ходят. Да кажат колко са им бутнали превозвачите, за да пробутат тази поправка и да премахнат категоризацията. Искат да прибират кинти *** им с ***, а да возят хората с разни гробници, които все още са в движение само в страни като България и Бангладеш.

44

AHA

преди 14 години

kvo se se6tat ot transport-TEJAK SLU4AI SA OPRAVNICITE

43

петров

преди 14 години

Абе, будали! Така ли се прави лобизъм! Не се ли научихте от тройната мафия - тихо, тихо по терлици и докато се усетят другите закона "Братко - батко" приет! И, Станишев застава отзад.

fallback