България все още не е уточнила вариант за преструктуриране на държавните си железници, каза още транспортният министър. За целта страната ни ще изпрати свои експерти в Белгия и в Полша за изучаване на опита им в структурирането на железопътния транспорт. Ще се опитаме да създадем най-добрия вариант за нас, който няма да ни попречи за членството ни в Европейския съюз, тъй като това е едно от условията, което еврокомисарите стриктно следят, коментира Петър Мутафчиев. Той подчерта, че каквато и да бъде структурата на нашите железници финансовата самостоятелност на двете предприятия - БДЖ ЕАД и НК "Железопътна инфраструктура" ще бъдат запазени.
"Трябва да търсим оптималния вариант и не бива да бързаме, за да не допускаме грешки. Четири години сме били в ситуацията на разделени превозвач и инфраструктура, без да има холдинг, така че вариантът трябва да се обмисли добре", коментира още транспортният министър.
Той подчерта, че първостепенна задача ще бъде обновяването и рехабилитацията на инфраструктурата и превозните средства. Мутафчиев даде за пример в това отношение белгийските железници, които освен че са силно дотирани от държавата имат и изключително добра развита инфраструктура. Това именно дава възможност за сериозна конкурентноспособност на превозвача, коментира министърът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase