Снимка: БГНЕС

Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските. Причините са в лошата инфраструктура, което включва линията, контактната мрежа, сигнализацията, лошата кадрова обезпеченост. Това каза по bTV проф. Симеон Ананиев, жп експерт.

Според него в Гърция е построена скъпа и модерна система, а я управляват ръчно. Имат техника, която дава възможност за спиране на влаковете, но това не е работило. Единият влак се е движил със 160, другият - със 120 км/ч. По неофициална информация пътническият е направил опит да спре, но товарният - не, допълни проф. Ананиев.

Той цитира гръцкият министър на транспорта Костас Караманлис: "Преди 3 г. направихме модерна линия, но работим като преди 30 години." Проф. Ананиев заяви, че в Гърция трябва да се направи независим одит на жп транспорта им. А България да направи много сериозни изводи за състоянието на сектора у нас.

До момента 44 са жертвите от челния сблъсък между товарен и пътнически влак между Солун и Лариса в Гърция. На мястото на инцидента има разпънати военни палатки за работещите денонощно военни, пожарникари и доброволци по акцията в търсене на живи хора или жертви, стана ясно от репортаж по bTV.

Властите разследват като основна причина човешка грешка, тъй като в този участък железният път се управлява ръчно. Арестуван е началникът на гарата за смърт по непредпазливост. Машинистите и на двете композиции са загинали - открити са телата им, издирват се двама от екипажа на товарния влак.

Стотици хора търсят близките си на мястото на катастрофата и болниците, много от загиналите са студенти, прибирали се у дома след дълъг уикенд. На място работят 30 спасители и доброволци. Според тях около 20 човека са още в неизвестност.

В сряда - часове след катастрофата, много студенти в различни градове в Гърция излязоха на протести. Оставки подадоха министърът на транспорта Костас Караманлис и шефа на жп транспорта. Студентите обаче излязоха на протест и гражданско неподчинение - хвърлят камъни по полицията и обекти на жп транспорта, на места има мирни шествия и бдения. Ще се разследва кога е била ремонтирана линията, защо ръчно се управлява.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase