Снимка: архив, Reuters

Усилена работа кипи по гигантски транспортен проект в Истанбул - тунелът Евразия, който ще свързва европейския и азиатския бряг на града под Босфора. Пускането в експлоатация на транспортната артерия се планира за 20 декември т.г. и се работи на денонощен 24-часов режим под и над земята.

Тези дни привърши асфалтирането на тунела. Той ще бъде с дължина 14,6 км, а тръбите са на дълбочина 106 метра. Капацитетът на тунела ще бъде 100 000 моторни превозни средства (МПС) дневно.

Според специалистите с пускането в експлоатация на тунела Евразия разстоянието от Казлъчешме /точката на европейския бряг на мегаполиса / до Гьозтепе /на азиатския бряг/ ще отнема 15 минути вместо досегашните 100 минути.

По трасето ще има връзки с метролиниите и метробусните линии, свързващи пристанището Йени Капъ и ключовите точки Сарайбурну, Саматия и с летището на азиатския бряг на Истанбул "Сабиха Гьокчен".

Евразия ще се свързва и с третия мост над Босфора Явуз султан Селим, който бе открит на 26 август т.г.

Така ще се сложи край на дългите опашки от МПС-та на фериботите между Еминьоню и Харем-Гебзе. Също така ще се осигури бързо безпроблемно движение на моторни превозни средства от Истанбул до селищата в азиатската част на Турция, отбелязват експертите.

Новият тунел Евразия се определя като спасителен за изключително натоварения трафик на Истанбул.

Местни анализатори отбелязват, че въпреки негативите, които нанесе опитът за преврат на 15 юли, в Турция продължава реализацията на жизненоважните проекти на турското правителство, между които е тунелът Евразия.

Изпълнението на проекта започна през 2011 г., като са инвестирани 1 млрд. 250 млн.
долара. В строителството на тунела участват турски и южнокорейски фирми.

Откриването на Евразия се планира да бъде направено от турския президент Реджеп Тайип Ердоган на 20 декември т.г., който ще премине и пръв по него.
 

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase