Снимка: архив, Reuters

Гърците ще са малко по-сдържани в разходите си през тази година в сравнение с 2013 г., като вече много по-различно задоволят нуждите си, според цитирано от в. "Катимерини", изследване за психологията на потребителите, реализирано от Boston Consulting Group.

Над половината гърци - 55 на сто, са заявили, че тази година ще ограничат в известна степен своите разходи. Процентът се смята за висок, тъй като се съпоставя с още 11 страни, в които е направено изследването.

Анализаторите все пак твърдят, че този процент е сравнително по-нисък, имайки предвид, че през 2012 г. 68 на сто от запитаните в Гърция са заявили, че ще свият разходите си.

Заслужава внимание оценката, че двама от трима потребители в страната са заявили, че няма да ограничат разходите за тези стоки, които смятат за основни, като пресни
храни, млечни произведения, детски дрехи, както и продукти за здраве и спорт.

Интерес представляват и промените, настъпили в резултат на икономическата криза по отношение на степенуване на ценностите.

През 2011 г. спестяванията, добрият живот и веселбата са заемали челно място. През 2013 г. здравето е поставено на първо място, следвано от спокойствието, семейството, образованието и стабилността. Спестяванията вече са останали на седмо място, тъй като просто доходите са намалели.

В същото време кризата не изглежда да се е отразила съществено върху доверието, което потребителите в Гърция проявяват по отношение на конкретни марки.

45 на сто от гърците смятат, че това доверие ще продължи да го има, ако те получат подобаващите им се възнаграждения, пише БТА.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase