fallback

Интересът на чуждите туристи за посещение на опера и балет в България се засилва. Това стана ясно от срещата на министъра на туризма Стела Балтова с директора на Софийската опера и балет акад. Пламен Карталов. Наскоро 96-годишна американка специално дошла в България с тази цел.

"Български туроператори активно работят за привличането на туристи с цел оперен туризъм, който се съчетава с посещение на културно-исторически забележителности. Чужденци от над 15 страни вече са били на опера и балет в София", заяви акад. Карталов, цитиран от Министерството на туризма.

Основните пазари са от Германия, Швейцария, Норвегия, Англия, Италия, Австрия. Дори има посещения от Япония и САЩ. Всяка събота от съседна Сърбия са започнали да идват по 2 автобуса туристи с цел да се насладят на представленията на българската опера и балет.

Двамата очертаха като приоритет готовността на Софийската опера и балет за по-ранното обявяване на календара на представленията за година напред, за да може да бъде разпространяван от туроператорите навън. Също така задълбочаване на сътрудничеството между двете институции с цел реклама на България.

"С подобни посещения се диверсифицира българският туристически продукт, като страната ни се превръща в целогодишна дестинация", отбеляза министър Балтова. Според нея идващите туристи за опера и балет са отворени хора за получаване на нови знания, които допълнително разглеждат културно-историческите обекти на столицата и региона.

Това допринася за развитието на нови туристически програми, които досега оставаха неизползвани. Освен това те отсядат във висококатегорийни хотели, търсят луксозни превози и ресторанти, правят също така шопинг. 

"При нас идват организирани "Вагнерови общества" от цял свят. От Холандия дойдоха много посетители специално за постановката на "Пръстенът на нибелунга", обясни Пламен Карталов.

Все повече нараства делът на билетите закупени онлайн от чужденци. Например за "Пръстенът на нибелунга" около 65% от посетителите не са били българи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Анонимен

преди 7 години

Това обяснява неприятната столетна миризма в Операта преди седмица-две.

5

Анонимен

преди 7 години

Основните пазари са от Германия, Швейцария, Норвегия, Англия, Италия, Австрия. Дори има посещения от Япония и САЩ.+++В цифри - за една година - от Германия-4 (едно семейство), от Швейцария и Норвегия - по 3, от Авглия, Италия и Австрия - по 2, а от Япония и СЩА - по 1.Двата автобуса от Сърбия са използвали превоза да ги докарат на пазар в ЦУМ.

4

до 2

преди 7 години

Чак пък вълна ...По-скоро прецедент. На тази възраст едва ли знае какво точно прави и къде е отишла.

fallback