Снимка: Pixabay

Специалисти от Института по еволюционна антропология Макс Планк и едноименния природонаучен музей в Германия за пръв път извлякоха ДНК от открити в Гибралтар тленни останки на неандерталци, съобщи Физ.орг. Възрастта на въпросните вкаменелости досега бе неизвестна, но се смяташе, че става въпрос за някои от последните представители на вида, пише БТА.

Древните хора яли сурово месо – преди 1,2 млн. години

Учените използвали метод, при който се намалява "замърсяването" на генетични образци, преди да се прибегне до секвенирането им, т.е. до определяне на първичните структури (нуклеотидните последователности) на генома. Образци били извлечени от части на фосилизирани неандерталски черепи, открити в каменоломната Форбс през 1848 г. и в района на Дяволската кула през 1926 г. Въпросната кула е разрушена през Втората световна война.

Оказало се, че тленните останки от Дяволската кула са на 3-5-годишно момче, а костите от каменоомната Форбс - на възрастна жена, която от генетична гледна точка била близка с ранните неандерталци, които се срещали в Европа и Западна Азия преди 60 000 - 120 000 години, но не и с живелите по-късно представители на вида. Следователно макар Гибралтар да е смятан за последния обитаван от неандерталци район, откритите вкаменелости всъщност са по-древни, отколкото досега се предполагаше.

Фосилите от последните неандерталци датират отпреди 37 000 - 42 000 години и са открити в Белгия, Франция и Русия.

Коментари Напиши коментар

преди 3 години

Ми то няма какво толкова да иследват , територията наречена Северна Америка е населена в момента с примитивни "неандерталци" !

преди 3 години