Прав е доцентът! Въпреки, че това наистина е ограничение, а не задължителна скорост, то шофирането на всички с приблизително еднаква скорост, като ограничението е много лесно, приятно и бързо. Въпрос на разбиране и култура! У нас това почти не се среща. Тук е въпрос на чест и мъжко достоинство да не спазваш закона и да пречиш на другите!
А бе хора, вие шофирате ли изобщо? Проблемът е такъв: непознаване на закона, скорост и дистанция, липса на толерантност. Комплекси. От страна на държавата: лоши пътища, липсващи знаци и маркировки, ДУПКИ, безумни ограничения, катаджии в храстите, дето трябва иначе да са изрязани, и още какво ли още не..
Вие ако бяхте толкова добри шофьори за колкото се изкарвате нямаше всеки ден да умират по 5-6 от вас и още толкова да са в болница.Във всички държави където автомобилите се движат по-скоро бавно и внимателно инцидентите са сведени до минимум.В държавите където се лутат като мишки мрът и като мишки.Русия,България и подобни.В нета е пълно с клипчета професори и магистрални нинджи как при 70-80 км се увърта кола на мокър път или малко сняг.Отваряйте тубата и гледайте.После философствайте.
Ограничението на скоростта, не е препоръчителна скорост, а точно това - ОГРАНИЧЕНИЕ, максимална скорост. Не са длъжни всички да карат с ограничението. Както и не са длъжни всички да толерират хора които искат да карат с такава скорост (а обикновено и по-висока).
Прав е гсподин Илиев. Който не може да кара с максимално разрешената скорост и прави задръствания зад себе си нека да отбие и да пропусне колоната и после пак така до следващата отбивка. Преди 1988 г. има доста глобени водачи точно заради бавно шофиране и пречещи на движението. Но тогава се спазваше ЗДвП, а сега не, защото няма контрол. На така наречените магистрали има знаци за забрана на изпреварване от старан на товарни МПС, ама кой ги спазва? Никой, няма контрол
Ограничението показва максимално допустимата скорост. Това не означава, че всички трябва да карат точно с тази скорост. Всичко под нея е допустимо. Само на магистралите има минимално допустима скорост.
Изнервяли се?! Каква глyпост! Който е изнервен, значи не е минал психотеста. Ако някой бърза, да изпреварва. Аз си карам с 60, за да му е по-лесно да ме изпревари.
По южната дъга е страшно след 18 ч .В средната лента се кара с 60км.Престрояват се без мигачи .За толерантност да не говорим .
Доцента доста меко се е изразил, като препоръчва разрешена скорост. Истината известна извън България е, че при нормални условия, при безопасната скорост за пътя, катастрофите и загиналите са най-малко, а безопасната скорост понякога е доста над разрешената.
Всеки добър шофьор знае, че най-безопасната скорост на движение е тази, с която се движат останалите. Примерно при дъжд, хлъзгаво или лека мъгла и карат с примерно 70, вместо с разрешените 90, то да шофираш с 50 е опасно, въпреки че е разрешено.
Прав е доцента, но тук е пълно с "професори". Оказа се, че не познавате закона професорчета. И в сега действащия закон има няколко интересни текста за бавно каращите, които странно защо те не спазват и се правят, че ги няма. Примерно член 22 на закона, но не само този член.
Вероятностното смятане не е за всеки. То е уловка, с която се продава по успешно. При реално събитие, имайки един живот, е добре да не се налага съдбата да избира, от коя страна на процента ще попаднеш. Пък бил той и само 1 процент, срещу 99. Ако имахме по сто живота, разбирам, но..в реалния живот винаги може първо да ти се падне късата клечка. И когато залога е живота, останалите вероятности са неупотребими.60 км са компромис ,за достатъчно време за избягване на конфликт, а не скорост за такъв
не виждате ли че нещата отиват на там пак да има глоби, до сега бяха ако караш над ограничението сега ще има и ако караш под него. хазната тряя се пълни гештапо тряя дере кожи тряя се плащат самолетите тряя има глоби...
До АнонименГолем си.......***, ами стане някой инцидент? Кое е по-важно - да се движим безопасно или да стигнем 10 минути по-рано.
А тия дето карат бързо като се удари някъде защото не може да овладее автомобилът и какво прави?3-4 часа задръстване.Ми те не могат да карат масово погледнете ги ,не могат да мислят-мигачи не дават,завиват в последният момент отнемат предимство,засичат се увъртат се не могат да вземат завои не знаят как да спират и кога.Редовно се кара в насрещното.Често карат с по 70-80 км в малки градски улички наоколо играят деца.Без фарове,пияни.Леле я им направете минимална скорост 200 и челно във валяк.
Още един ***.Трябвало точно с толкова километра да се кара и не по-малко.На тоя господин някой казвал ли му е че при удар с 60 км/ч повечето модерни коли са направени така че на тоя зад волана да му няма нищо ако си е сложил коланът.При 80-90 км не е така.И как ще караш с 80 ако е мокро и мъгливо ти нормален ли си?Разбирам защо в БГ са на челни позиции по смърт и катастрофи на пътя.Е заради такива нинджи като тоя.И кво?Караш с 90 оня насреща също и ако се ударите челно все едно с 200 в гроба..
В последно време "нормалната" скорост е поне 20-30 км/ч над ограничението. Дори и да се опитваш да караш по правилника, пречиш почти на половината. И те ти пречат.
До Що да не е редно?На магистрала не се допускат МПС, чиято конструктивна скорост не надвишава 50 километра в час.
Аз съм еко мен, карам тротинетки и велосипеди, като карам велосипед сутрин в пиковеите часове като отивам еколочично на работа с колело или тротинетка, понякога се образува зад мен колона от 50-60 автомобили на една дълга отсечка, но никой не ме задминава, нищо че насрещното е свободно, защото линията е непрекъсната. Значи хората тук на запад кадето аз живея и съм си оправил живота имат култура на каране и поведение на пътя, не са прости като българите.
Каращите бавнo също създават проблеми на пътя