Снимка: flickr

Започна нов ремонт на ремонтиран само преди 5 години участък от магистрала "Марица".

От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обявиха, че се работи по стария участък между Харманли и Любимец. Причината според държавните експерти е в изполвания битум, който не издържал на високите температури.

В резултат, заради интензивния трафик на ТИР-овете, са се образували коловози, дълбоки 30 и повече сантиметра, които са опасни за движението.

Проблемният участък е около 16 км и бе построен през 2008 г. През 2010 г. бе ремонтиран и тържествено открит от премиера Бойко Борисов.

"При изграждането на този участък не е използван полимермодифициран битум и на места са се образували коловози от интензивния тежкотоварен трафик и високите летни температури", обясниха от АПИ пред "Сега".

От агенцията обещаха работата да приключи до края на седмицата, а за да не се затрудняват шофьорите, няма да се отбива движението. В момента е пикът на трафика на турските гастарбайтери.

Магистрала "Марица" и нейните 117 километра всъщност е най-ремонтираният път в България. Тя свързва магистрала "Тракия" с турската граница при Капитан Андреево. За последните 8-9 месеца това е четвърто отстраняване на дефекти в различни участъци.

Едва в края на октомври 2015 г. беше завършен и открит последният участък от "Марица" между Оризово (от магистрала "Тракия") и Димитровград.

Няколко месеца преди това през май 2015 г. беше прерязана лентата и на участъка Димитровград-Харманли. Тези общо 65 километра се строяха от пролетта на 2011 г., а финансирането им дойде по програма "Транспорт" на ЕС. Но за тези отсечки трябваше да се дадат десетки милиони левове от държавния бюджет за довършителни дейности.

От началото на годината по тях на няколко пъти се появиха дефекти, които налагат ремонти - основно по мостовете. Според пътуващи по магистрала "Марица" участъци от нея непрекъснато се затварят за ремонт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase