11% от жертвите на катастрофи са предизвикани от неправоспособни водачи. Снимка: архив Булфото

"По магистралите в България на всеки 12 километра загива по един човек", коментира комисар Алекси Стратиев, заместник-директор на "Охранителна полиция".

По първокласните пътища, където движението е двупосочно, жертвите са на всеки 18 километра, сочи още статистиката на МВР.

"Най-черният път през пролетта е София – Кулата, а през лятото към морето", допълни той пред bTV.

По думите му жертвите за последната година драстично намаляват. Причините за това са комплексни – засиленият контрол по пътищата, подобряване на инфраструктурата, както и подобряването на подготовката при водачите.

"Миналата година жертви на пътя са 657 души, докато предходни години е имало над 1500 загинали. Така България се нарежда в първата четворка на ЕС, където жертвите на пътя намаляват", допълни Стратиев.

11% от жертвите на катастрофи са предизвикани от неправоспособни водачи, сочи още черната статистика.

В момента обаче не само в България, но и в ЕС, се бие тревога за мотоциклетистите, където се запазва нивото на нещастни случаи.

"Само по Великденските празници за един ден трима мотористи загинаха. Причините за това най-често са висока скорост, несъобразена с пътните условия", поясни Стратиев.

По думите му в някои западни страни има отделна лента за движение на мотористи.

Той посочи, че НАП оказва изключително сериозна подкрепа при глобяването на нарушителите на пътя.

"Тези, които не са си платили актовете в срок, ги предаваме на НАП. Така нарушителят си изтърпява глобата. В последните дни имаше шофьор, заловен да кара с 251 км/ч. При такива случаи книжката не се отнема, но се налага глоба. До 50 км/ч над допустимата скорост глобата е 300 лева, оттам нагоре на всеки 10 км по 50 лева. 1000 лв. мисля, че са сериозна санкция за този човек", каза Алекси Стратиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase