Снимка: Булфото, архив

Дългосрочната визия за развитието на София трябва да е готова до септември 2018 г., а заложеният бюджет за изработването е до половин милион лева.

Паралелно с това трябва да се подготви заданието за общия устройствен план на София, обясни столичният кмет Йорданка Фандъкова, цитирина от БТА.

Още по темата

"Проектът има за цел да опише града с участието на всички заинтересовани страни и да послужи за основа на предстоящата актуализация на Общия устройствен план на столицата", посочи тя.

Кметът припомни, че през септември 2016 г. СОС възложи на главния архитект на София да организира изработването на дългосрочна визия, а методическите насоки бяха приети от СОС през февруари тази година.

В процеса на изработване на визията ще бъдат включени общинските власти и администрацията, неправителствените организации, инвеститори, експерти и граждани.

Задачи на визията са анализ на моментното състояние на София и създаването на механизми за устойчиво взаимодействие между заинтересованите страни, отбеляза столичният кмет. По думите й документът ще послужи за основа на всички бъдещи стратегии за развитие на града до 2050 година.

Кметът Фандъкова посочи, че визията не може да бъде изработена в кабинет от група хора, да бъде приета от СОС и едва след това да бъде представена на обществото.

Затова подходът е модерен и демократичен, екипът е от добре подготвени млади хора, чиято задача е не да изработят визията, а да направят така че тя да бъде споделена от повечето граждани, от експертите, от браншовите организации, каза Фандъкова.

Екипът на проекта се ръководи от арх. Любо Георгиев, директор на общинското предприятие "Софпроект", което има задачата да организира и координира процеса по изработване на документа, като бюджетът за целта е 500 хил. лв., информира кметът на София.

Фандъкова увери, че целта на разширяването на платената зелена зона е не да се съберат повече пари в бюджета, а да се подреди паркирането. 

"В моята управленска програма заложих ясна визия за развитието на София като зелен и иновативен град. Това са задачи и принципи, които са заложени в работата във всички сектори. Ограничаването на паркирането в центъра на града има различни варианти и възможности, които са известни и се практикуват в другите големи европейски градове. Един от тях са платените зони. Още при въвеждането на платените зони "Синя" и "Зелена" преди няколко години имаше изключително сериозни дискусии, но в края на краищата те дадоха своя резултат", заяви кметът на София.

Според нея предложенията за разширяването на зелените зони идват именно от по-голямата част от столичани, защото хората виждат, че ако паркирането не е подредено, при бума на автомобили в София, няма как да паркират своите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase