Снимка: архив, Булфото

Спирките в столицата ще са с навес, пейки и павилиони. Фирмата, която ще ги стопанисва ще трябва да отстранява дефектите в срок, а освен това ще трябва да ги почиства от залепени реклами и бележки.

Това е част от докладът на кмета Йорданка Фандъкова за концесия на спирките в София, който предвижда частниците да стопанисват спирките 15 г.

Бъдещите концесионери ще трябва да подменят спирките по типов проект и да се грижат за тях през следващите години. Частните фирми ще печелят от отдаването на рекламни площи под наем или от търговски обекти на мястото. Заложено е концесионерите да инвестират около 20 млн. лв. в 2482 спирки.

Освен новата визия на спирките, общо в четирите пакета се предвижда да има 214 павилиона за вестници, цигари и дребни пакетирани стоки, разпределени приблизително поравно между четирите пула, и близо 1100 рекламни касети.

Спирките са разделени в четири пакета с по около 600 броя. Във всеки има обекти както в центъра, така и в крайните квартали.

"Кандидатите да вземат спирки на концесия трябва да имат опит в изграждането на преместваеми търговски обекти или на рекламни съоръжения", обяснява пред "Монитор" шефът на общинската дирекция "Обществени поръчки" Цветан Стоевски.

Един кандидат – дружество или обединение, може да кандидатства максимално за две зони. Има изискване за оборот – 5 млн. лв. в последните три приключили финансови години ако се кандидатства за един пакет, а ако са два – 10 млн. лв.

На около 5 млн. лв. са оценени инвестициите в навеси и павилиони във всеки от пакетите. Те ще имат 36 месеца срок да направят навесите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase