Снимка: Reuters

Американски учени откриха с помощта на телескопа "Хъбъл" най-далечната от всички известни галактики във Вселената, намираща се на разстояние 13,4 милиарда светлинни години, предаде ТАСС.

Тя е съществувала 400 милиона години след Големия взрив. "Ние се върнахме далеч назад във времето", отбеляза специалистът от Йейлския университет Паскал Оуеш.

"Видяхме с помощта на "Хъбъл" галактиката GN-z11 във времето, когато възрастта на Вселената е била едва 3 процента от сегашната!"

Възрастта на Вселената се оценява на 13,8 милиарда години. Най-отдалеченият досега обект беше открит на разстояние 13,2 милиарда светлинни години от Земята, пише БТА.

Идентифицирането на новата галактика и определянето на нейното положение е станало с помощта на телескопите "Хъбъл" и Спицър" и на астрономическата обсерватория "Кек", разположена на Хавайските острови.

Учените са могли да определят разстоянието до новооткритата галактика с точност плюс-минус 5 милиона светлинни години. Една светлинна година е равна на 9,5 трилиона км. GN-z11 е 25 пъти по-малка от Млечния път, а общата маса на нейните звезди е едва 1 процент от тази на звездите в нашата галактика. Тя се намира в стадий на активно формиране на звезди и този процес протича 20 пъти по-интензивно, отколкото в Млечния път.