Изображение: NASA/JPL/Space Science Institute

Учените от американския институт по изучаването на Луната и планетите откриха, че на един от спътниците на Сатурн – Енцелад, има чудесни снежни склонове, съобщи РИА Новости.

През 2005 г. космическият апарат „Касини“ "забеляза" на Южния полюс на сатурновата луна т.нар. тигрови черти – пукнатини, от които в космическото пространство се е изхвърляло голямо количество вода във вид на микроскопични кристали.

През 2010 г. немски астрономи моделираха поведението на частиците и установиха, че част от тях се връщат обратно на повърхността на Енцелад, концентрирайки се в определени ширини на Северното полукълбо. Новото проучване потвърждава теорията на немските учени.

Според експертите снегът на Енцелад поразително прилича на Земния. Той представлява ронлив материал, съставен от частици с диаметър 1-2 микрона.

„Това е най-добрият сняг, който може да си представи един скиор“, коментира ръководителят на проекта.

През юли т.г. бе публикуван материал, в който учените доказаха, че именно Енцелад е източникът на вода в горните слоеве на атмосферата на Сатурн. Този факт прави газовия гигант единствената планета от Слънчевата система, която получава вода от Космоса.