Архив: Булфото

Вместо задължение за смяна на летни със зимни гуми и обратно в закона може да се въведе използването на всесезонни гуми. Такава идея обсъждат депутатите от транспортната комисия в парламента. Предстои обаче избраниците от различните партии да преценят плюсовете и минусите преди да се пристъпи към взимането на решение. 

"Терминът "всесезонни гуми" го има при производителите и вносителите на гуми, но го няма в нормативната база. Ако искаме да използваме този термин в законодателство, трябва да го регламентираме", каза шефът на транспортната комисия Настимир Ананиев пред Dnes.bg. 

Той разясни, че ако решат да се промени законът и да се въведе използването на всесезонна гума, преди това трябва да се промени наредбата за това. "Ако вкараме в наредбата какво значи сезонна гума, можем и да го вкараме и в закона. Темата е важна, има различни мнения, но трябва да намерим най-малкото общо кратно", каза още Ананиев. 

Той обясни, че има и голяма дискусия за големината на грайфера на гумата. Последните предложения са да се въведе изискване той да е 4 мм, но депутатите са склонни да го намалят на 3 мм. 

"Но ако приемем всесезонните гуми, може би ще трябва да запишем уточнение за шофиране "при зимни или при снежни условия" и тогава може би сигурно няма да се уточнява големината на грайфера", обясни Ананиев. 

Заради всички тези дебати решението какво да се запише в закона по отношение на зимните и летните гуми е било отложено на вчерашното заседание на транспортната комисия. 

Депутатите не са взели решение и по отношение на някои ограничения за младите шофьори. Те са приели текстът, според който новите водачи ще имат две трети от точките за стаж от 24 месеца. Все още обаче върви дебат за това дали да се въведе задължението за придружител в колата на новите шофьори, както и дали да си забрани те да шофират нощем. 

"Пътната полиция информира, че в първата година новите водачи правят 22% от нарушенията в държавата, а през втората - 55% от нарушенията. Така се обосновават защо искат 24 месеца ограничение", каза Ананиев. 

Той обясни, че според предоставената от МВР статистика през нощта стават по-малко катастрофи, но много тежки. 

"Помните нали, Луковит - три жертви, Червен бряг - три жертви, Симеоновград - шест жертви. Това са все катастрофи от  нула до шест часа и все с млади хора", каза Ананиев. Той обясни, че Георги Свиленски от БСП предлага забраната за шофиране на млади шофьори да е от 22.00 часа до 6.00 часа. Самият Ананиев е предложил ограничението да е от 0 до 6 часа. "Но ще го обсъдим и решим", каза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase