Снимка: БТА, архив

Полша сама произвежда резервните части, с които ремонтира самолетите и това е записано и в договора ни за изтребителите МиГ- 29. Така военният министър Николай Ненчев разсея опасенията на опозицията, че има риск за изтребителите ни да бъдат използвани части втора ръка, а не нови, което постава под въпрос качеството на ремонтите дейности.

Още по темата

"Имаме пълни гаранции от страна на Полша, те сами ремонтират своите МиГ- 29 и не са имали досега инцидент с тях", отсече министърът.

Ратификацията на споразумението с полската страна, която днес парламентът одобри, обаче няма да бъде обнародвана в Държавен вестник.

"Засекретяването на споразумението, което е междудържавен договор, се налага, за да не се застраши националната ни сигурност, както и тази на партньорите ни от НАТО", обясни Ненчев.

След заплахите на Русия, че ще оспорва по съдебен път споразумението, съпредседателят на РБ Радан Кънев отсече, че това няма как да се случи, защото се отнася за договор между България и Полша.

Николай Ненчев отказа да отговори на въпроса при евентуален инцидент с ремонтиран в Полша МиГ-29 дали ще си подаде оставката, но пък Радан Кънев отсече, че в такъв случай без съмнение ще има сериозни политически последици, ако се установи, че причината е некачествен ремонт.

"Всяка година някой МиГ аварира в Русия, но ако изтребител е ремонтиран в Русия, това означава ли, че българският министър трябва да подаде оставка", риторично попита реформаторът.

Според Ненчев България направи днес "цивилизационен евроатлантически избор, с който се гарантира възможността българските пилоти да летят със съвременно оборудване".

Той увери, че това е началото на дългосрочно споразумение за модернизацията на МиГ- 29 и авиацията ни ще е съвместима с тази на другите страни от НАТО.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase