Снимка: Булфото, архив

Предизборната кампания не се фокусира върху послания и теми с европейски контекст, а прилича по-скоро на местни или парламентарни избори. Това е един от изводите от междинните резултати от медийния мониторинг на Института за социална интеграция /ИСИ/, съобщи БТА.

Още по темата
Моноторингът обхваща 20 медии - телевизии, информационни сайтове и вестници, като за изследвания период от 25 март до 10 май са регистрирани 11 200 информационни единици.

Като цяло на този етап кампанията е по-скоро вяла, отчитат от ИСИ. Те отбелязват, че голяма част от водачите на листи са декларирали отказ от участие в ЕП, което довежда до допълнителна демотивация и загуба на интерес.

Най-често попадащата в медиите партия е ГЕРБ /5218 информационни единици/, следвана от БСП /Коалиция за България /4371/, ДПС /2882/, България без цензура /1792/, "Атака" /1553/, АБВ /1131/, Реформаторски блок /880/.

По-голямата част от партиите и коалициите попадат преди всичко в отрицателната част на скалата, от гледна точка на начина, по-който е представена информацията за тях. Формациите, които се ползват с частично положително отношение на базата на обобщения анализ са "България без цензура" и в по-малка степен АБВ, НФСБ и "Зелените".

Най-често отразяван и попадащ в полето на наблюдаваните медии политик е лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов /2339 информационни единици/, след него са лидерът на БСП Сергей Станишев /1620/, лидерът на "България без цензура" Николай Бареков /1368/ и премиерът Пламен Орешарски /1270/. По отношение на начина, по който се съобщава за тях в медиите, картината до голяма степен повтаря тази на политическите партии.

Добре познати лидери като Борисов, Станишев, Орешарски, Сидеров, Кунева и Местан попадат в по-голяма степен в отрицателната част на скалата. Изключение са единствено Бареков и в много по-малка степен Георги Първанов.

В медийния мониторинг са включени и 12 регионални медии.

Наблюдението показва, че европейската тематика не е сред най-популярните в местните медии. Доста от тях отразяват предизборната кампания и в национален мащаб, дори да не е имало инициатива или събитие в конкретния регион.

Анализ на посланията на партиите и лидерите им показва, че при БСП са насочени към социалноикономическите проблеми и по-специално трудовата заетост.

Един от постоянните акценти в кампанията при ГЕРБ е, че изборът на ЕНП ще даде на България влияние в Европа, постоянна тема за водача на листата на Реформаторския блок Меглена Кунева е темата за свободата, на първо място по честота при "България без цензура" са обещанията за разкриването на работни места и намаляване на младежката безработица.

При АБВ се открояват предложения за диалог и съгласие по основните национални проблеми, а посланията на "Атака" почти не присъстват в наблюдаваните медии, като получават публичност само в рамките на партийната телевизия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase