Правителственият Фалкон. Снимка: Булфото

Правителството предлага на парламента "Авиоотряд 28" да премине от Министерския съвет към министъра на транспорта. За да стане това обаче, са необходими промени в Закона за гражданското въздухоплаване.

Кабинетът мотивира предложението си с това, че натрупаният през годините опит от експертите в системата на министерството, основно Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", предполага специфичен подход към проблемите на авиоотряда и при администрирането на неговата дейност.

Освен това транспортното министерство продължава да има правата и задълженията на лизингополучател по договора за доставка на правителствения самолет.

Още по темата

Когато звеното е към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, страната по договора за лизинг – Министерство на транспорта, ще може много по-добре да следи как се упражняват те, аргументират се още от Министерския съвет. От МТИТС освен това се подписват и на застраховките на самолета.

″Авиоотряд 28″, който обслужва правителствените полети, беше на подчинение на транспортното министерство, но премина към Министерския съвет при правителството на Бойко Борисов в средата на 2010 година.

В края на 2009 година управляващите тогава мислеха как да преструктурират отряда или дори да го закрият, тъй като издръжката му била 7 млн. лева годишно.

Авиоотрядът е на вниманието и на новата власт със създаването от началото на юни на временната анкетна комисия за проверка на полетите за периода август 2009 г. - март 2013 г.

Комисията проверява кога, по какви дестинации в страната и чужбина, с каква цел, в какъв състав, с какъв разход на средства са били ползвани самолети и хеликоптери на авиоотряда и МО.

Анкетната комисия беше формирана заради избухналия скандал, при който стана ясно, че футболният отбор Витоша Бистрица, известен като Бистришките тигри, където играе Бойко Борисов, и отборът на отцепилия се от ГЕРБ Емил Димитров -  Чавдар Етрополе, са летели с правителствения самолет до Варна, за да играят приятелски мач.

Вчера на поредното й заседание трябваше да бъде изслушан бившият премиер Бойко Борисов, който обаче не се яви, дойдоха стюардеси, но си тръгнаха, никой не пожела да ги чуе какво има да казват.

От създаването на комисията предишните и настоящите управляващи си отправят взаимни обвинения за извършвани екзотични полети и използването на звеното като авиотакси.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase