Стюардесите така и не бяха разпитани от комисията. Снимка: БТА

Бившият премиер Бойко Борисов, лидер на ГЕРБ и настоящ депутат, не се яви на днешното заседание на временната анкетна комисия за проверка на полетите на правителствения "Авиоотряд 28" за периода август 2009 - март 2013 г.

Той трябваше да бъде изслушат днес. Анкетната комисия беше формирана заради избухналия скандал, при който стана ясно, че футболният отбор Витоша Бистрица, известен като Бистришките тигри, където играе Борисов, и отборът на отцепилия се от ГЕРБ Емил Димитров -  Чавдар Етрополе, са летели с правителствения самолет до Варна, за да играят приятелски мач.

По време на заседанието най-голямо вълнение предизвика появата на стюардесите на авиоотряда. Те бяха поканени по предложение на Ивайло Московски от ГЕРБ. Той и колегата му Владислав Горанов обаче от доста време бойкотират работата на комисията. Оказа се, че останалите членове на комисията нямат въпроси към тях и така стана ясно, че дамите са “долетели“ до НС напразно.

Още по темата
Дотук комисията откри, че експремиерът има стотици полети, а списъци на пътниците почти липсват. Липсата на Борисов ядоса членовете на комисията, които решиха да поканят лидера на ГЕРБ отново. Според председателя на комисията Венцислав Лаков от “Атака“ Борисов нарушава законови разпоредби с отсъствието си.

По този начин бившият министър-председател нарушава член 80 от Конституцията и член 110 от правилника на Народното събрание. Това очевидно не впечатлява господин Бойко Борисов, възмути се Венцислав Лаков.

„Очевидно трябва да отправим нова покана. Тя ще бъде отправена за следващото заседание. Ако отново не уважи поканата, ще трябва да отправим питане до МВР, за да установим настоящия му адрес и да видим как да бъде призован“, допълни председателят на временната комисия.

Лаков прочете справка за извършените от „Авиоотряд“ 28 полети за периода 2011-2013 година.
За този период „Авиоотряд 28“ е изпълнил за президента 75 полета - на стойност 667 хил. лева, за вицепрезидента – 6 полета, на стойност 88 хил. лева.

Бившият председател на народното събрание Цецка Цачева е летяла 24 пъти, а стойността на воаяжите й е 178 хил. лева.

Абсолютен рекордьор отново е бившият премиер. За този период Борисов е летял 264 пъти, а стойността на тези пътувания е 1,663 587 лева.

„Летището "Безмер" е бил нещо като Франкфурт на Майн на българска територия, обясни още Лаков летателните навици на Борисов.
За 145 полета няма данни кой е бил на борда. Проблемът с липсата на списъци за пътниците на борда тормози комисията още от нейното създаване. Днес беше потвърдено, че те са в прокуратурата във връзка с двете досъдебни производства, образувани за дейността на авиоотряда.

Атанас Марков, командир на Фалкона, обясни, че получава списък на пътниците, който обаче бил неокончателен и подлежащ на промяна. Те обаче най-често съдържали само името на премиера и 8 празни реда, в които трябвало по-късно да се впишат имената.

Тези списъци обаче се пазили само три месеца. Днес обаче стана ясно, че подобни списъци трябва да има и на Летището и в НСО. Дотук обаче нито една от службите не може да ги намери.

Марков беше категоричен, че за целия период е летял само два пъти без списъци – заради терористичния акт в Бургас и заради заложническата криза в Сливен.

Марков категорично отхвърли възможността на борда на самолета да са изнасяни чували с пари. Припомняме, че лидерът на „Атака“ Волен Сидеров обвини Бойко Борисов, че е изнасял милиони към офшорни зони на борда на Фалкона.

Това са приказки на страшно некомпетентни хора. Това просто е смешно, отсече Марков. Накрая се стигна до интересно заключение къде се крият списъците с пътниците. „Ключът е в Борето“, заключи Рамадан Аталай от ДПС. Борето всъщност е Борис Попов – директор на Дирекция ВИП на летище София.

Председателят на комисията направи и паралел между полетите по време на тройната коалиция и по време на управлението на ГЕРБ. Подобна справка поиска Ивайло Московски от ГЕРБ.

1512 полета с авиоотряда са били осъществени по време на управлението на Сергей Станишев, а по време на Бойко Борисов – 1789. Това са всички полети, включително и тренировъчни в двата периода.

Антон Кутев от левицата обясни, че няма нищо против да се спрат и на периода на управление на Сергей Станишев, въпреки че не е в обхвата на комисията, но така нямало да стане ясно нищо. По думите на Кутев, с които се съгласи и Лаков, комисията трябва да се съсредоточи само върху полетите с ВИП-ове на борда.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase