Снимка БГНЕС

Корупцията и проблемите, свързани с организацията на работа в различните институции, отговорни за безопасността на движение по пътищата, трябва да бъдат решени от правителството. Това каза пред БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

"Правителството отказва да се занимава с тях. Те прехвърлят проблема и казват – камери, повдигнати пешеходни пътеки, законодателство, по-високи глоби, но нито един от тези два проблема не могат да бъдат решени с мерките, които те ни предлагат. На бюрото на министър Денков стои от първия ден, в който стана министър-председател, пътната карта на Института за пътна безопасност, с която ние сме готови да поемем отговорността да намалим жертвите на годишна база с между 50 и 100 човека. Ако ние сложим ред на пътя, ще сложим ред в цялото общество“, каза Богдан Милчев.

По отношение на т.нар. “умни“ светофари в София, Богдан Милчев обясни, че са въведени през 2010 г.

"Оказва се, че при тази интелигентна транспортна система софтуерът не се поддържа, не може да се мине без човешкия фактор и тя не функционира ефективно", добави бившият шеф на КАТ-София.

По думите му, пешеходците в София са изключително уязвими. 50% от всички жертви на пътя са пешеходци, уточни Милчев.

"Няма град в Европа, в който в такъв процент да загиват пешеходци, което означава, че ние имаме проблем с инфраструктурата, имаме проблем с поведението на самите пешеходци, имаме проблем с поведението и контрола на самите водачи. За всичко това трябва накуп да се въздейства, да има програма, да се анализира", обясни Богдан Милчев.

Според него липсата на визия на тези, които управляват транспортната система, рефлектира върху това България да продължава да дава неприемливо много жертви.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase