Снимка: Кадър Bulgaria ON AIR

Каква защита има българският потребител, ако стане някаква нередност при получаване или закупуване на стоката и често ли постъпват жалби? По темата в "Гласът на Европа" говори директорът на Европейския потребителски център България Игнат Арсенов.

Още по темата

Пробутват ни парено сирене вместо кашкавал. Как да го познаем?

Той посочи, че жалби има навсякъде за различни проблеми и тъй като България е част от ЕС, Европа помага с изграждане на европейски центрове за целта.

"В европейски мащаб сме много добре защитени, особено в търговията и пътуванията", отбеляза пред Bulgaria ON AIR Арсенов.

По думите му едни от най-честите скандали между потребители и търговци стават заради счупена или повредена стока, закъснения при пътуване, липса на гаранция за продукта и др.

Той изрази радостта си, че българският потребител е все по-запознат с правата си и си ги отстоява. Понякога обаче отива в другата крайност, когато умишлено се извършва повреда или като причина се дава токов удар при повреда на електрически уред.

На въпроса как ни пази законът в такива случаи, Арсенов поясни, че той дава стриктни и ясни права на всички органи, когато има некоректни търговци.

Той допълни, че независимо откъде е закупена дадена стока - Пловдив, София или Мадрид, потребителят има еднакви права и защита на личните данни.

Голям плюс за потребителите е да знаят какви са таксите им при банково разплащане, смята Арсенов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase