Снимка: архив, БулФото

"Всеки подкуп, даден на пътя, води до катастрофи“, заяви Любка Маринова, бивш служител на КАТ-София в коментар на случая с катаджията, заснет с видео да взема подкуп.

„Ако аз си позволя да извърша нарушение и да дам подкуп, продължавам да извършвам това нарушение в бъдеще. В един момент това върви към катастрофа“, обясни тя пред Нова телевизия.

Още по темата
По думите й неслучайно загиналите от началото на годината са 592-ма.

Тя заяви, че отпадането на фишовете от мобилните камери отново е довело до контакт на гражданите с пътните полицаи, а главното е „да разделим тези 2 субекта“.

„Камерите са средството, с което намаляваме корупцията на пътя”, каза още Любка Маринова.

Според Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, трябва да си зададем въпроса защо хората са склонни да дадат подкуп.

„Отговорът е, че ако не дадат, влизат в една изключително бюрократична процедура, която отнема минимум 6 месеца. Имаме писане на акт, после възражение, след месец издаване на наказателно постановление. Следва игра на котка и мишка за връчването му. След това отиваме в съда да го обжалваме. Има втора инстанция, след което наказателното постановление влиза в сила и тогава държавата започва трета процедура по събирането“, коментира той.

По думите му изпадаме в една шизофренна ситуация, в която за акт, който е 50 лева, държавата е похарчила между 200 и 400 лева да си го събере, а човек губи между 5-15 работни дни.

Той даде пример, че във всяка полицейска кола в Хърватия има ПОС терминал и парите се вземат на момента след нарушение. То се установява с камери.

"Не знам защо депутатите от правната комисия смятат, че този закон, който е от 69-а година, е някаква свещена крава и не искат да го променят”, допълни Тодоров.

"Очевидно КАТ е сбъркана институция изначално. Трябва всичко да се ликвидира и да започне по нов начин и с нови хора”, смята адвокатът Николай Хаджигенов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase