Снимка: БТА

Машинистът на дерайлиралия край гара Яна товарен състав е карал с около 35 км/ч при разрешени за участъка 50 км/ч. Това каза за БТА инж. Бисер Минчев, главен ревизор за безопасността към НКЖИ.

Той и екипи на компанията още от снощи са на мястото на инцидента и работят за отстраняване на последствията.

Kражба на скрепителни елементи от релсите e най-вероятната причина за инцидента.

Работи се в две посоки - изтегляне на дерайлиралия състав и възстановяване на железния път, добави Радомир Шаламанов, ръководител сектор "Контрол на железния път, съоръжения и координация" към НКЖИ.

Още по темата
От компанията се надяват всичко да приключи до три-четири дни, максимум до седмица.

До две седмици щяло да продължи и техническото разследване на компанията, което да установи и какви са щетите. НКЖИ впоследствие ще трябва да ги възстанови от собствения си бюджет на товарни превози.

Ако извършителите бъдат разкрити, компанията ще търси парите си от тях. Инцидентът е в резултат на кражба на скрепителни елементи на железния път, потвърди инж. Минчев.

Липсвали около 170 метра по дължина в едната посока или общо около 340 метра в двете посоки. Последният оглед на състоянието на железния път в участъка е бил вчера сутринта, когато не са установени нередности.

Минчев коментира, че е необходимо кражбите на елементи от жп инфраструктурата да се квалифицират като по-тежко нарушение и съответно да има по-големи санкции. Той посочи, че подобно посегателство би могло да доведе до много тежки последствия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase