Снимка: Булфото

"Трябва да засилим граматиката и може би малко да я опростим. Знаете колко трудни неща учат децата от първи до четвърти клас, нека първо да ги научим на базова грамотност и след това да започнем да надграждаме", заяви пред bTV образователният министър Анелия Клисарова. Тя коментира резултатите от Програмата за международно оценяване на учениците (PISA), която постави българските деца на 47-мо място от 65 страни.

Министър Клисарова призна, че основен проблем е и фактът, че в момента ученици не повтарят от първи до четвърти клас и по този начин пропускат базови знания. Образователният министър посочи, че това е по съвет на психолози, според които ако едно дете повтаря клас в началната форма на обучение, то се демотивира да продължат обучението си.

Още по темата
"Анализите на PISA ни показаха, че има сериозна диференциация в зависимост от социалния статус. Това противоречи на философията ни равен достъп до качествено образование. Трябва да вземем много бързи и сериозни мерки", посочи още Клисарова.

По думите й в голямата си част по-лошите резултати на учениците се наблюдават в по-бедните райони и семействата с по-нисък социален статус или пък такива, за които българският език не е майчин.

Клисарова подчерта, че ще се направят нови учебни програми, които да са повече съобразени с възрастта и възможностите на учениците.

Освен това ще се работи и в посока на мотивиране на младите учители.

"В нoвия закон разработихме специална стратегия за развитие на педагогическите кадри, за да можем да ги мотивираме да остават. Говорим за един социален пакет за младите учители. Започваме да им плащаме транспорта в отдалечените места, за да ползват собствен автомобил, а не да търсят начин за пътуване”, посочи образователният министър.

Анелия Клисарова посочи още, че се готви нова философия за финансиране на училищата, за да могат да бъдат интегрирани ромските деца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase