Снимка: visualhunt.com

Учителите в детските градини и училищата ще могат да преминават обучения за нуждите на децата от приемни семейства. Такива модули ще бъдат включени в курсовете за допълнителна квалификация в областта на приобщаващото образование, каза днес заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на среща с представители на Националната асоциация за приемна грижа, съобщиха от пресцентъра на МОН.

Сачева е поела ангажимент министерството да предостави на регионалните управления на образованието /РУО/ информация за приемната грижа - какво представлява, какви са особеностите на децата от приемни семейства и др. Директорите на РУО ще трябва да я разпространят до детските градини и училищата в съответния район, е добавила тя, цитирана от БТА.

Програмният мениджър на асоциацията Гинка Илиева е обяснила, че приемните деца трябва да бъдат подкрепяни и обучавани в училище съобразно техните индивидуални потребности. За това е необходимо и включването на специалисти от училищата при разглеждането на техните планове за грижи.

При планирането на мярката за закрила, както и при плана за грижи за детето в приемно семейство, трябва да участва и педагогическата общност, ангажирана с училищната адаптация и представянето в училище, допълнила тя.

Още по темата

Илиева е представила примери на нетолерантно и недобро отношение към приемните деца в различни градове в страната. Деница Сачева е била категорична, че в образователните институции няма място за нетолерантност и дискриминация. Тя е акцентирала и върху извеждането на приобщаващото образование като приоритет на правителството.

"През ноември ще имаме национална среща за представяне и обмен на добри практики, която ще се осъществи с подкрепата на Европейската агенция за приобщаващо образование. Очакваме от съвместната работа на институциите по механизма за обхват и запазване на децата в образователната система да очертаят не само картата на проблемите по региони, но и да дадат интересни и работещи локални решения, които да подпомогнат както интеграцията на децата, така и родителите и учителите в тяхната съвместна работа.

Около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата. Към тях спадат и децата от приемните семейства. Те също имат определени специфики - някои от тях имат по две семейства - биологично и приемно, други имат тежки дефицити от времето, което са прекарали по домове. Работата с тях изисква индивидуален и недискриминиращ подход", е казала още заместник-министър Сачева, цитирана в съобщението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase