Архив: Булфото

Образователното министерство излезе с позиция за продуктовото позициониране в учебника за 4 клас.

В текста, предоставен на децата се разказва що е хамбургер, къде може да се купи и за пример са споменати три популярни вериги за бързо хранене.

Още по темата

От Министерството на образованието и науката уточняват, че помагалото "Чета и разбирам" за IV клас е било отпечатано през 2013 г., когато Законът за народната просвета не е забранявал наличието на продуктово позициониране в учебното съдържание.

Новият Закон за предучилищното и училищното образование е в сила от 1 август тази година и в него има изрична разпоредба, според която в учебниците, познавателните книжки и учебните помагала, които са част от учебни комплекти, не може да има търговска реклама, пише на сайта си МОН.

От министерството уверяват, че помагалото ще бъде преработено.

МОН припомня, че в момента се провеждат процедури за одобрение на нови учебници по новия учебен план и учебни програми, като в съответствие с поетапното им влизане в сила понастоящем се провеждат процедури за одобрение на учебници за I и V клас.

Преди началото на учебната година приоритетно бяха одобрени учебници по история и цивилизации за V клас в съответствие с новата учебна програма по този учебен предмет, която е напълно различна от досегашната програма.

Новият учебен план, съгласно закона, влиза в сила за учениците, които през учебната 2016/2017 г. постъпват в I и V клас. През следващата година ще бъдат открити процедури за нови учебници за II, VI и VIII клас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase