снимка: Ройтерс

Нещaтa звучат толкова абсурдно, че Марк Зукърбърг пробва и шега.

"Разбирам, че много хора не са сигурни дали сме сериозни", заяви основателят на Facebook в рамките на речта си в началото на Конференцията на разработчиците F8 в Сан Хосе, най-важното събитие на групата за годината.

Но той наистина бил напълно сериозен за това: „Бъдещето е лично“.

В бъдеще „личните социални платформи“ ще станат много по-важни от тези цифрови пазари в интернет, където хората обменят мнения публично.

Да, правилно чухте: Компанията, която усъвършенства това да заменя милиарди пъти лични данни за рекламни цели, сега изведнъж обещава повече поверителност. Е, Зукърбърг получи усмивки в отговор.

Нищо чудно. Планът също звучи като виц. Зукърбърг може многократно да повтаря мантрата за новия личен живот във Facebook. Но неприкосновеността на личния живот, определена от Facebook, има много малко общо с неприкосновеността на личния живот, която разбира останалата част от света.

С обещанието Facebook се опитва след безкрайната поредица от скандали, свързани с неприкосновеността на личния живот и сигурността, да си даде вид, че бърза да внесе промени. Но мрежата няма да стане „по-лична“.

Главният изпълнителен директор на Facebook разчита на услугите за комуникация и интернет търговията, за да възстанови най-голямата социална мрежа в света. На годишната конференция за разработчици на Facebook F8 в Сан Хосе във вторник 34-годишният мениджър вкара комуникационните приложения и онлайн пазарите в центъра на новия профил.

Това би трябвало да улесни компаниите да се свържат с клиентите си чрез Messenger, както и чрез собствените услуги на компанията, като Whatsapp и Instagram. Досега групата генерира годишния си приход от почти 56 млрд. долара почти изключително със средства от реклама. Но тъй като броят на потребителите, особено на важните пазари в САЩ и Европа, вече не се повишава толкова силно, Зукърбърг иска да намери нови източници на приходи.

Той обяви преориентирането още през март, когато Facebook бе подложен на натиск поради нарушения на правилата за личните данни и политически мотивирана дезинформация и реч на омразата.

На неотдавнашната конференция на разработчиците централният досега за Facebook "News Feed" минава на заден фон. Представените нови функции предполагат, че потребителите трябва да бъдат насърчавани да прекарват повече време в различните приложения на Facebook и да бъдат накарани до пазаруват онлайн с по-добри възможности за покупки. Това трябва да вкара пари в касите на Facebook - от самите продавачи.

Разбира се, Зукърбърг обещава, че феновете на Facebook ще чатят в чат платформата на Messenger или в мрежата за снимки Instagram и в другите услуги криптирано от край до край. Това вече се случва с WhatsApp днес. Но така се защитава едва малка част от това, което потребителите правят във Facebook.

За всичко останало мрежата продължава да събира данни прилежно: кои членове кликват, гледат, коментират, какво харесват или коментират, с кои приятели говорят - колко време или откъде. И много повече.

Целият анализ четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase