Снимка: Pixabay

Индивидуалната мобилност продължава да е много важна за хората, дори те да не могат да си позволят скъп автомобил. Този и други изводи стават ясни от доклад на компанията DAT, която структурира и обработва всевъзможни автомобилни данни.

Изследване, проведено сред 4000 шофьори в Германия, показва, че автомобилът си остава "любимото дете" - около 80% от собствениците на нова кола са щастливи, когато я виждат, а 90% е наслаждават на управлението и без лично превозно средство се чувстват ограничени. А 40% от анкетираните признават, че са си купили кола само за удоволствие.

Ако обаче се обединят данните от собствениците на нови автомобили и такива на старо, картината се променя. Вече само 50% са щастливи, когато видят своето превозно средство, а 20% го държат за удоволствие. Повечето от допитаните - 80%, обаче признават, че се наслаждават на карането, а 84% се чувстват ограничени мобилно, когато са без кола

Цифрите показват, че интересът към екологични автомобили все още не достигнал до масовия потребител. В Германия през 2019 г. са регистрирани 3,6 млн. нови леки коли, като само 62 281 са електрически. Според представители на DAT, това означава, че хората напълно реално гледат на нещата и не са вдъхновени от подобряването на света. Повечето от тях нямат опит с електромобили, а за колите на водород повечето дори не са чували.

Потребителите обаче имат желание да си купят автомобил с по-ниски вредни емисии - 68% от купувачите на нови коли и 58% на стари са на това мнение. В същото време те не са особено отворени към идеята за съвместно ползване. През 2015 г. само 9% са били съгласни, а през 2019 г. вече са 16%.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase