Източник: Reuters

Какви са правата ни на пациенти? Можем ли по всяко време на годината да сменим личния си лекар? Какво трябва да платим, ако сме приети за лечение в болница? Колко процедури при зъболекар се покриват от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК)? Въпросите са зададени - време е за отговорите. 

Много наши читатели споделят различни свои неволи, свързани с правото им на достъпна и качествена медицинска помощ като здравноосигурени. Едно от най-честите им оплаквания е, че личните лекари отказват домашно посещение на техен близък, искат то да бъде заплатено или не пристигат веднага, ако се налага. Ето защо днес ще дадем яснота по този въпрос. 
 
Ако пациентът няма възможност да посети кабинета на своето джипи, може да поиска домашно посещение. Лекарят е дължен да му съдейства и го прегледа. За тази цел има определени дни и часове от седмичния му график, в които той извършва такива прегледи. Има и изключения от правилото – когато лекарят откликва веднага на молбата, независимо от останалите му ангажименти, но те са все по-малко.
 
Още от рубриката "Здравни права" ще откриете на Puls.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase