Болестта Алцхаймер може да бъде причинена от инфекция, което означава, че може да бъде заразна, твърдят учени. Увреждането на мозъка, причинено от неврологично състояние, е подобно на това, предизвикано от инфекциозни заболяването луда крава, чийто човешки вариант се изразява в Болестта на Якоб-Кройцфелд, която води до мозъчна лудост.

Изследователи от University of Texas Health Science Center в Хюстън изучават причината за изграждането на белтъците в мозъка, характеризиращи дегенеративното състояние. При проведените лабораторни тестове, експертите установяват, че заболяването се появява, когато нормален протеин се повреди и след това се разпространи, превръщайки „добрите“ белтъци в „лоши“. Подобен процес се наблюдава както при луда крава, така и при Болест на Якоб-Кройцфелд.

Ръководителят на изследването обяснява, че „лошите“ протеини, които се натрупват в мозъка, образуват наслоявания на плаки, за които се смята, че унищожават невронните клетки при Алцхаймер. Лабораторните изследвания сочат, че при инжектирането на мозъчна тъкан от пациент, болен от Алцхаймер, в здрав организъм, се наблюдава развитието на плаки, характерни за заболяването.

Експертите смятат, че направените открития ще имат широк отзвук в разбирането на механизмите, които предизвикват заболяването. Така може да се разработят начини за превенция и лечение. Учените предупреждават, че откритията не са окончателни, а техните проучвания и научни разработки продължават. Изследването е публикувано в научното списание Molecular Psychiatry.

Вижте още здравни новини в Puls.bg