66

Петър Кучкарев

преди 13 години

Ккой ли е писал тестовете? Сигурно пак се е пласирала нечия любовница.

65

иван

преди 13 години

А за есето: Есето не е полемика, а разговор с имагинерен (въображаем) слушател.В най-добрите си образци формата есе не изключва ползотворно и стимулиращо напрежение между обикновено висшата сериозност на темата и направо небрежната неофициалност на поднасянето й.Есето трябва да изглежда свободно, но не немощно; неангажирано, но не и тривиално.Есето е призив към читателя, понякога комплексен и двусмислен, ако в него е вложена ирония.

64

ivan

преди 13 години

da naistina e taka po dobre da pishete varhu interpretaciqta zashtoto tammmm argymentirate,dokazvate vazlagate svoite mneniqqqq dokato ako se zqaemete da pishete eseto vie trqbva da mislite varhu silata na slovoto kak vie go razbirate kak si go predstqvqte no ne da pishete kato otdelnoooooo silata na slovoto a to trqbva da e argymentiranooooo s tekstaaaaa zashtoto togava ocenkata korenno vi se namalq a moje i 2 da vi pishattt.az samiq sam prepodavatel po literatyra zatva kazvamm . Думата интерпретация идва от латински език (interpretatio) и означава тълкуване. От гледна точка на съвременното литературознание значението й може да се разбира като взаимодействие между анализа и разбирането на литературния текст. Интерпретацията на словесно художествено произведение ръководи прехода от казаното към подсказаното, от смисъла на текста към света на творбата.На интерпретация подлежи писаният текст. В устното общуване онова, което адресантът има предвид, говорейки, и онова, което адресатът разбира, могат да бъдат доведени до тъждество. А нещото от жизнения свят, за което се говори, може да бъде посочено - пряко (чрез жест и деиктична дума) или чрез изчерпателно описание, което го фиксира недвусмислено. Тези особености се дължат на общото за комуникантите време на речевото взаимодействие. Подобно усещане за съвпадение между опита и езика, осигуряващо значението на казаното, е характерно например за епическия тип общуване, където истинността е гарантирана от авторитета на словото, изказващо колективната памет.Интерпретацията се осъществява като взаимодействие между разбирането (на онова, за което текстът говори) и анализирането (на казаното от текста - на материалнообективната - речевата - му структура). При първия прочит на литературния текст читателят схваща (придобива идея) за какво говори текстът - какъв (нов) проект за съществуване на човека в света гради. Както на това първоначално схващане, така и изобщо на разбиране подлежи светът, който литературният текст изгражда.

63

Анонимен

преди 13 години

"Днес ден знанията си по български език и литература трябва да докажат 697 41 зрелостници, каза министър Игнатов."-----"Днес ден знанията"?! Чудя се дали това е излязло наистина от устата на министъра, или просто Видка си губи мисълта докато съчини цялото изречение. И в двата случая е направо смехотворно, като се има предвид за какво се отнася статията ;)

62

ужас

преди 13 години

Малко прекалявам, но ще кажа, че аз навремето учех руски в училище. Там на място научих падежите и в къщи почти не съм учила по руски. Имах добра учителка-тормозеше ни с контролни и диктовки, но и сега съм добре с езика. По математика имах страхотен учител и така ни изпитваше, че все едно ни подготвяше за кандидатстудентски изпит. По мое време имаше учители, които се стараеха да дадат всичко от себе си. Сега само слушам за частни уроци.

61

Deltichko

преди 13 години

Преди час някъде с върнах от матурата. Тестовите въпроси бяха лесни, на резюмето трябваше да се помисли сериозно кое е важно и кое не, а що се отнася до темата - искрено се зарадвах. Това е заглавие и на една от любимите ми песни на ,,Епизод". Същата като на класното миналата година втория срок. Тогава написах 9 страници, сега - кокото трябваше. :) Без да се хваля, мина по-леко, отколкото очаквах. Защото все пак знае ли човек. `Айде сега понеделник в 57-о...

60

ужас

преди 13 години

Не искам да оплювам цялото поколение, а много ме е яд, че съсипаха образованието и за това нещо не са виновни децата. Причините са много и виновниците не са само родителите.. Ето за това ме е яд! Факт е , че има и умни и подготвени деца, но повечето са на много ниско ниво и това хич не ми харесва, защото аз имам 2 малки деца, които не искам да са толкова неграмотни, но не знам дали ще имам толкова време да ги обучавам в къщи или достатъчно пари за частни уроци.

59

ужас

преди 13 години

Не нарушавам никакви правила. Девойките не знаят какво значи "да си опечеш работата". Това чух без да искам. Отделно това, че не знаят къде се слага запетая и после станах и си тръгнах. Не ми се слушаше...

58

ужас

преди 13 години

Защо ми изтрихте коментара? Просто показвам разни статии с правописни грешки. society.actualno/news_298313.html

57

edin

преди 13 години

Стига сте оплювали цялото поколение.Някои могат да пишат, да водят нормален диалог и т.н. Това че болшинството наистина са *** е друг въпрос!!!

56

ужас

преди 13 години

По мое време се учеше здраво. Аз доста четях, но това ми харесваше. Матура имах по литература само. Аз и сега решавам "трудните" задачи по математика, въпреки че отдавна съм забравила доста неща. Завърших през 86 год. гимназия. На всичкото отгоре доста от материала по математика, който се учи сега в 10 клас ние сме го учили в 7-ми. *** работа... Защо разводниха така материала? Нарочно искат да излизат *** от училище. Нямат интерес да има умни хора!

55

_I_

преди 13 години

А как бяха матурите по твое време и още по-назад, с тестове ли? Рядкост са децата, които могат да разкажат с няколко смислени изречения част от един урок, да обяснят процес или проблем. За логическа връзка и разсъждение просто е изключено. Как да го направи, след като нищо не е чел и няма говорна култура? Защо да го прави, след като има тестове и ще го пуснат рано или късно? Но те не се усещат сега, утре ще е късно! Жалко!

54

Ани

преди 13 години

Ти да си чувал нещо за 'Епопея на забравените'? Ода да ти говори нещо? Майчице...

53

Лео

преди 13 години

Тази пък..Я не обиждай..! И преди е имало ***..и сега има ! ( но не обобщавай)По притеснително е, че им подлусшваш разговорите , отколкото това , че са неграмотни . Да научиш всички правописни,граматически и пунктуационни норми си е личен избор.. Ти си ги научила..добре, но с наивните си и негативни коментари нямаш особен К.П.Д. ...

52

ужас

преди 13 години

Днес случайно станах свидетел на разговор на 3 зрелостнички след като са минали въпросния изпит, който е като тест.. Не знам, но аз съм завършила през 86 година и това може да са ми деца. За съжаление и ужас установих от това, което чух, че въпросните девойки не знаят елементарни неща. Не знаят къде се слага запетая. Не ми се иска да цитирам глупостите, които чух.. Защо съсипахте образованието? Защо? Защо? В моите очи тези деца са ***!! Изключително неграмотни и ***. Мъчно ми е за тях!

51

Зрелостник

преди 13 години

Извинявам се - също*, аджеба*,поузорихме* :)

50

Лео

преди 13 години

Пичове , кажете къде са излезнали отговорите

49

Зрелостник

преди 13 години

Матурата беше лесна,резюмето същто,само малко се поозорихме (поне аз) със "Левски", но нищо - пак имаше какво да се напише. Сега чакаме до 7-ми юни да видим аджба какво сме сътворили. :) Айде сега да минем и втората избираема в понеделник и да си отдъхнем готови за купон на баловете ни :). Успех на 17-ти

48

мария - учител

преди 13 години

До Салахадин Ти да не си от онези ученици, за които все пак правим всичко възможно, за да завършат, въпреки ограниченията им и след това хулят учителите, заради собствените си несгоди в живота, поради вродена некадърност? А иначе матурата беше много лесна, направена е просто да бъде издържана. Днешните ученици са много различни - те просто знаят да оцеляват. На абитуриентите от випуск 2010 пожелавам много успехи в кандидатстването им във висшите училища и в живота въобще.

47

strabger

преди 13 години

Много лесна беше матурката :)