Е, ясно е, че не колите замърсяват в София, но колите са удобна цел за немислещите правещи се на еколози.
На София не са проблем 8к стари коли. Те са капка в морето. географското положение на града и презастрояването (с високите сгради). Няма как да има естествена циркулация на въздуха.
Не смятам, че колите са основният замърсител на въздуха в София. Замърсяването на София започна с разрешаване на строежи на високи сгради от Руски паметник към Княжево през 60-те години на миналия век, достигнало небивали размери към момента! С това се наруши т.нар. Владайско течение, което естествено прочистваше въздуха на града! Не случайно арх. Мусман, изготвил първият градоустройствен план на София е препоръчал градът да се развива на север,х за да може да се пречиства по естествен начин!
Не е срамно да си беден. Срамно е да караш 20 годишен таралясник със свален катализатор и самоделка газова уредба и да твърдиш че всичко му е наред.
София е мръсен и неугледен град, особено през зимата. В другите сезони донякъде зеленината скрива мръсотията. Роден град ми е, цял живот тук живея, но не страдам от местен патриотизъм. Истината е такава и се дължи на много фактори -географски дадености, управление, мърлявато население и т.н.
Отлична мярка,но Столичната община няма характер и воля да я прилага.В повечето европейски столици такава зона съществува,но изглежда София не е съвсем европейска столица.
Центъра на София е клоака. Всеки ден се изумявам колко е мръсно и гннуссно в столицата. И то центъра, който уж трябва да се води като най-хубавото място. Неугледни сгради, сивота, олющени стени, счупени плочи, мръсотия. Сигурен съм, че няма по-гннуссна столица от нашата в Европа. Видими резултати, прогрес.
Не знаех,че горенето на дърва,въглища,битова нафта,гуми и пластмаса се дължи на старите автомобили
И аз си карам 1989г Форд Сиера и никой не ме е спирал по центъра. Даже си паркирам редовно до БНБ и президентството. Яко дизел без катализатор, върви като пушка. Софийските ааххмаци само блеят.
До Анонимен Твоята кола ако е изправна е Евро 4.Смени пункта, в някой лъжат със стикера.И аз карам такъв автомобил и е Евро 4, по талон и на практика.Бензин,а за дизела е една категория надолу Евро 3.
Само да обърна внимание че на доста места по света не се казва коли на газ, а ги водят ЕКОЛОГИЧНИ автомобили и има много бонуси за тях.Но в БГ , бензиновата и дизел мафия е на друго мнение по въпроса и не се ще да си намалява печалбата.
До Аз Кола на газ, с катализатор, 2002 година- еко 2. Кола на бензин, с махнат катализатор, 1998г.- пак еко 2. Много по- нови коли, бълващи черен дим- еко 3. Единственото което трябва да се направи е да има реални ГТП, а не всеки варел да се води годен. Тези еко категории са само за печалба от печатането на стикери
Най-замърсяващите коли пак в центъра на София