Точка 6. " Специално внимание на възпитанието и граденето на ценности в образователните институции."Какви точно ценности се има в предвид? Дали не става дума за "евроатлантическите ценности" и въвеждане на Истанбулска конвенция в училищата?!? Кои образователни институции се визират в случая,хилядите НПО-та,краварски фондации и щедро платени грантово организации и групи,със спонсор Дж.$оро$...
един министър не може да свърши тази работа. Тя трябва да се свърши от учителите. И колко пъти ще ви увеличават заплатите?
Че като ги развъртят тез министри, на ротационен принцип ... Като нямат стратегия в образованието следват какви ли не "реформи", внесени отвън.
В България трябва да има отделни министри на средно и доучилищно образование и на науката и висшето озбразование.
Това дето са си го написали представлява сборник от искания на кой каквото му дошло наум. Точки 9 и 10 просто издават всичко. Учебни планове и програми сближени с естетиката на ученика. Ами тя естетиката как се оформя? Без задължителни учебници ли? Кой на каквото попадне - нека "изучи"! Ех, ще настане такъв живот /за някои/. Имате еврофондове за усвояване, под предлог иновации в образованието. Без задължителни учебници, следва без училище. Пей сърце - естетика на ученика.
Н вас ви трябва реформа в самата структура на отделенията.След 7 клас не се учи и бълвате ненормалници. За какво са тези езикови гимназии щом на децата после им искат международен сертификат.5 годинки напразно пребиваване.Трябва реформа и да се учи до 7 клас.После само в професионални гимназии за професия.Но с истински дипломи, а не хартийки, които не значат нищо.
Задължително е мандатност на училищните директори. Един мандат, иначе започват да си мислят, че училището им е бащиния и се самозабравят. Реални конкурси и с дипломи под 5.00 да не може да става директор, иначе ...калинка след калинка последните години с измислени конкурси и партийни назначения на слаби специалисти с още по- слаби дипломи, но от правилните партии и резултатите ги виждаме: слаби резултати и мачкане на кадърни учители.
Българския учител иска само увеличение на заплатите , а качеството на образованието е трагично .
Ако е учител не е експер. Не може да е добър и по двете. Или е добър учител или е добър в друго. Ако всеки учител беше и добър експер тогава каква е разликата между.
Синдикат "Образование": Очакваме нов министър - експерт и учител!