А защо трябва да стоят вечно, защото са на някого хора. Всички знаем как се става Директор и какви връзки трябват. Не можете да ме убедите, че всички са компетентни и знаещи. Натискът е за централните софийски училища. Съмнява ме да се натискат за покрайнините.
Пет години не са достатъчни, за да се докаже един директор става, или не става. В първите пет години той се учи-учи го практиката. И когато горе-долу вече е навлязъл в материята със знания и компетентности, трябва да бъде сменен. Глупаво е. Така на всеки пет години все някой ще се учи да управлява и няма да се стигне до никъде. Ако след атестацията, която е на 4 години всичко е наред, не виждам смисъл директорът да бъде сменяван.
До стига вече А кво, некви млади и "завършили Харвард" ли искаш? Не виждаш ли, че "поколението Z" е лeш!
Докога ще държите директори в пенсионна възраст били такива повече от 20 години?Пример-директорката на 120 ОУ София Цветанка Тонева.Герберка и в червата,но се мазни на всички ,които са на власт.
До Анонимен 13, прав си! За определена прослойка образованието не е важно. Никога не е било и никога няма да бъде. Образованието винаги е било прерогатив на богатите и не зная защо е това напъване всички да имат равен достъп до него. В крайна сметка не е равен. И индивиди като теб са доказателство, че не е и нужно.
Идеята е не приложима за българската народопсихология. При такива процедури печелят тези с повече роднини в общината и тези които могат да си купят местата. И на село с кметовете е същата работа.
А всеобщо избирателно право ли ще имат родителите или някаква олигархия се очертава? И други неща са объркващи с това гласуване. В 11-ти и 12-ти клас голяма част от учениците са пълнолетни и могат да гласуват на избори. Защо тогава им се отнема правото да гласуват за директор на училище, та трябва родителите да гласуват вместо тях?
До читател, супер идея! Но учителите за започнат да тормозят децата, които не се справят и ще правят всиичко възможно за да ги гонят от класовете си! Ча съжаление учителите са ярко отражение на обществото ни: злобни, социално осакатени, неразбиращи нищо повече от слайдовете, които са наплескали, нерядко и неграмотни.
До Учител------Ква криза за директори, бе?------- Има криза с обявените и спрени конкурси, а не че няма желаещи за директори. Вие като сте в бранша, не сте ли чул за такава криза? Или сте учител по душа, а не по професия?
До читател"Предлагам при определяне на учителските заплати да има критерии за успеваемост." ...... Това е толкова откъсната от реалността идея, че чак да се чуди човек, защо е толкова популярна. А в училищата с преобладаващо ромско население викаш да са на минимална заплата учителите? Ако е независимо оценяването, няма да имаш учители за такива училища. А ако е зависимо, всички ще имат максималната възможна успеваемост на хартия.
Е тогава ,за да се харесат на родителите , директорите ще си затварят очите и ушите за много нередности / не че с делегираните бюджети не е така / . Не одобрявам директорът да бъде избиран от родителите . Като има глад за директори , защо не ги завъртат тези директори. 4 години директор на елитно училище ,а след това 4 години директор на село или в т.нар. трудни училища.
Предлагам при определяне на учителските заплати да има критерии за успеваемост.Задължително трябва да се въведе твърда част и променлива,която да е обвързана с постигнатите резултати и успехи на НВО, матури, изходни тестове на ниво област,регион и т.н.Не следва един добър специалист и учител да бъде равнопоставен с друг,който влиза в час,пее урока и излиза,без да се интересува как е представен и усвоен.
Никак не е лоша идеята! Мечтата на синът ми е да отвори свое частно училище по британски модел. Самият той учеше във Великобритания и сблъсъка с българската действителност за него беше културен шок. А е едва на 13 години. Надявам се да реализира идеята си и да помогне с промяната на провалената система в БГ. Тази държава има нужда от радикални идеии по подобие на горната!
Криза при избор на училищни директори: Могат ли да ги избират учители и родители?