Мнението на този фосил няма никкаво значение. Той дори беше и просветен министър, запомнен с нищонеправенето. В университетите номер едно трябва да са студентите, а не проектите. Университетът е най-вече място за качествено преподаване. След това е науката, а проектите напоследък доведоха дотам, че преподавателите изоставиха отговорностите си към студентите. Затова и университетите станаха постгимназиални структури, печатници на дипломи без съдържание, без умения от завършващите ВИШО!
Каква наука при 450 часа норматив на аудиторна заетост? При всякакви други ангажименти - заседания, работни групи, съвети, безкрайно преправяне на учебни планове и програми, участие в изпити и т.н. Защо има такива големи отклонения в нормативите за аудиторна и извън аудиторна заетост в университетите в страната? Няма ли кой да провери и да въведе ред?
Когато правителството обявява, че нещо е приоритет, това не означава, че ще се дават повече пари, а че ще искат все повече и повече срещу все по-малко и по-малко. Така е и в случая - наука се прави с МНОГО пари, а те запазват същото мизерно финансиране и искат резултати.
15....Абе...научен капацитет...я се опитай да кажеш това на французин...после ми развивай теории.
Българските университети отдавна са предали Богу дух. Аз лично познавам "професор", който ходи в университета за около час на ден. След това се занимава с частната си фирма, за чието създаване естествено е използвал контактите и специализациите от университета. По този начин всички плащаме на банда хрантутници, които с нищо не допринасят нито за науката, нито за образованието в България. Трябва да се реже до здраво!!
говориш... Чл. - кореспондент проф. Сивчо Николов е роден през 1936 г. в село Лозенец, Ямбол. През 1959 г. завършва Ленинградския институт по екология и опазване на околната среда "А. А. Рьоскин". Редовен аспирант в Института по биология при Руската академия на науките (1959 - 1962). Асистент по обща теория на екологията в СУ ,,Св. Климент Охридски" от 1963 г. Професор по теория на екологията в СУ от 1976 г. Член на БКП в периода 1958 - 1990 г. Народен представител в периода 1973 - 1980 г.
До 8: поради същата причина поради която има и лекари пенсионери в болниците, защото той като се махне университета ще загуби лиценз за тази катедра или специалност. А на нови не е дадено възможност да се изявят защото тогава може да се махне светилото на комунистическата наука, а това означава стринката на вуйчото да съкрати баджанака по зълвена линия!
Не е редно за един кандидат студент да се борят 2 свободни места в университетите, а за едно свободно място да се борят 10 кандидат студента!7. Издръжката и бюджета на университетите да се формира на база на представянето на трудовия пазар на завършилите! А не както сега магистър прависти да стават фризьорки и да се занимават с ноктопластика!
Примерно в СУ има един професор по обща теория на екологията, който е на 86 години, но все още чете лекции, къса ужасно много, преподава по комунистически, чете от скучноватите си хвърчащи листи, и се питам тоя човек сигурно вече 60 години работи, що не е пенсиониран?! А има толкова млади кадри там?! С каква цел го държат все още?! Между другото е и член-кореспондент на БАН!
1. Трябва огромно съкращение на броя университети и специалностите в тях! 2. Всеки университет да стане тясно профилиран!3. Масово съкращение на професори, доценти и всякаква друга *** която няма нито един ден трудов стаж по специалността която преподава!4. Много повече практика и съкращаване на ненужни предмети във всички специалности!5. БАН да минава на самоиздръжка от патенти!6. Свободните места за студенти да са до 10% от завършващите 12 клас същата година!
Моля ви се, стига с тия заплати! Специално някои професори, доценти и асистентите освен като преподаватели, работят и в практиката - някои са адвокати, други лекари, трети инженери, четвърти експерти и т. н. и в политиката има! Рядко има хора, които се издържат само с академична заплата!
Решението ще дойде един ден и всички т нар университети, а всъщност феодални владения ,бъдат закрити.
Навремето се ставаше много трудно аспирант, сега докторант, и после още по-трудно асистент, но беше престижно! Сега и академичната работа се обезцени и хвърли в десета глуха!
Парите на университетските преподаватели - за правене на наука?