Така също не е точно, защото за НВО 7 клас повечете имат стимул да учат, защото кандидатстват за гимназия и ходят по частни уроци,трябват им високи оценки, които обаче не са постижение на училището, а от обучение допълнително. А в 10 клас им е все едно колко ще изкарат, оценки не им трябват. Не си правят труда да учат.
С тия делегирани бюджети видяхме какви са резултатите от матурите в Ихтиман. Навсякъде с преобладаващо ромско население е така. Затегнете малко контрола, след 10-15 години какво ни чака. Излизат абсолютно неграмотни в 21-ви век в европейска държава.
Децата, поне при нас, масово ходят на частни уроци, школи, курсове. На училище масово се отбива номера, въпреки, че нашето училище се води, уж, от добрите. Оценките от матурите няма да са реални за оценка на училищата, тъй като това не е плод на техния труд, усилия и квалификация. Да не говорим, че принципно матурите са излишни. Абсолютно нищо не показват. Трябва да има изпити само след 7 клас, както беше преди, и с тези оценки+диплома да се кандидатства.
Моя съученичка преживя много тежко разочарование по време на матурата в дванадесети клас. Учителка от друго училище на минутата от определеното време не прие последната страница от писмената й работа, запечати плика и работата й остана все едно недовършена. Момичето плака и се моли, но нищо не помогна. Имаше оценка 4.75 . А тя никога преди това не е имала по. - малко от отличен. На кандидатстудентски изпит по журналистика изкара 6.00. Влезе в желаната специалност и сега вече е последен курс.
Да , пример с моето дете. На матура квесторката от друго конкурентно училище в малкия град, където се познават , отказвала да даде допълнителни листи за писане и я притеснявала да приключва с писането, защото останала сама в стаята , въпреки че имало още повече от 40 минути от определеното време. И през цялото време с колежката си на висок глас коментирали чие дете е и какво толкова още пише .
Който ги е измислил тези критерии за съпоставка на резултати и отчитане успеваемост на ученици , учители и училища, явно наистина не е в час ..и никога не е влизал в класна стая с дневник или е било толкова отдавна , че няма никаква представа как се случват нещата в клас. Та децата да не са закрепостени от четвърти до седми клас да бъдат само в състава на паралелката, в която са започнали. А дали сте наясно как действат при НВО някои квестори при ученици от конкурентно училище?
Така ли? Поредната смешка на ***! Резултатите на НВО и ДЗИ се дължат на 90% на домашното образование и частните курсове и уроци. Училищата отдавна никого за нищо не готвят с редки изключения. Те са някакви сгради, напоследък неизползвани по предназначение, с разни хора из тях, щъкащи се почти безцелно.
Този боядисан комунист, е най-жалкият и некадърен министър на образованиетоот всички до момента. Всички решения които взе са тотално НЕАДЕКВАТНИ, и срина окончателно образованието. ОСТАВКА бе чуч ело .
До 14. Извинявай. Забравих да спомена- най- силната в моята община- Нова Загора. Сега погледнах, че не съм го написал. Иначе е Христо Ботев, но съм забравил да спомена мястото- моя грешка. Гониха резултати тогава.
Напредък в какво? Доколко децата ни са успели да назубрят материал, който е на ниво университет ли? Ама в университета сам се насочваш към една наука и задълбаваш. В училище искат от децата университетско задълбаване по всички науки. Например програмите по биология са потрес още от 6 клас - по 30 термина в урок. Висша математика в 11 и в 12 клас. Наблъскали литературни произведения, които да се взимат на конвейер - че и ги обединили в "глобални теми", а не хронологично, за да гарантират кашата.
В България си имаше много добра образователна система. От училище се излизаше със знания. Сега сякаш с цел ниска грамотност се правят постоянно някакви промени. А този министър е изключително неспособен и само нанася повече вреди. Жалко!
До бивш учител, тогава ще заплачат, че твърде много деца ще отпадат от образователната система. А кои раждат предимно?Там е заровено кучето. В общи линии ще става все по-зле. Този който направи истинската образователна реформа рискува да загуби изборите, а те не искат да ги губят, защото искат да лапат... :)
Тоя комик какви вицове пак разправя? В българското училище се върви само назад, за какъв напредък бълнува ?
Докато не започнат да повтарят ученици, образование в България няма да има! Запомнете го това! А в МОН могат да си го татуират на мозъците !
Има толкова много проблеми в сферата на образованието, този министър се заел да въвежда нови правила. И то защото слушал бил Световната банка! Некадърно и безумно!
А тормоза на директори на училища спрямо учителите и непедагогическия персонал кога ще прекратите, МОН???В някои училища е нетърпимо!!!Директорите са феодали и си играят със съдбите на хората!!!
Министърът само козирува на изискванията на разни институции извън страната. Този човек е неадекватен спрямо изискванията за тази длъжност. Слуга на СЗО, ЕК, Световната банка. Оставка!
Денкоффф, кво стана с чегърткане бе ? Че нещо не видяхме нито една махната калинка? Какви резултати ще постигаш с директори прости като чамова дъска! Кога ще спре феодализма в образованието и ще въведете мандатност? Кога бе Денкоффф?
МОН оценява училищата според напредъка на учениците