Нещо е пропуснато. Че вноската винаги можеш да си я изтеглиш и да се откажеш от колата. Не е като F-овете, които цял български народ заплати, но ще има да си ги чакаме. И не можем да се откажем от тях и да си изтеглим парите. Между другото баща ми си купи Москвича веднага. Изтегли си пари от взаймно-спомагателна каса и допълни спестените от преди това. За Волга, също не се чакаше.
За лада 10 години, за апартамент, ако успееш ,/ЛИХВОТОЧКИ ИЛИ ОТ ПРЕДПРИЯТИЕТО ИЛИ СЛЕД ОТЧУЖДАВАНЕ НА ИМОТ/16000лв при заплата на счетоводител 180 лв.ДРУГАРИТЕ ОТ ОК НА БКП ПОЛУЧАВАХА ПОЛОВИНАТА ЗАПЛАТА ВЪВ ВАЛУТА!ЗА ВСИЧКО ТРЯБВАХА ВРЪЗКИ И КОРУПЦИЯТА ОТ БКП СЕ НАСЛЕДИ ОТ СЕГАШНИТЕ ПРОИЗВОДНИ ДЕТО СЕ БОРЯТ С КОРУПЦИЯТА!
Единствената ми нова кола беше "Шкода 120 Л", купих я от "Мототехника" за 5600 лв след година и половина, чакане. Беше най-икономичния автомобил по онова време. Карах я 20 години и я продадох на едни ц-ни, за 150 лв след деноминацията на Костов. Сега имам 3 коли, но са "нов внос". Най ми е любима Рено 19, моторът е на 450 000 км и на последния преглед по отношение на газовете беше перфектен, не му е правен основен ремонт. Имам Хонда HRV, ходя с нея на работа и VW Touran за дълъг път.
Не мога да разбера , докога и защо мерите всичко само в коли и банани ?? Защо никой не говори за това какво беше възпитанието , образованието , здравеопазването , сигурността - Не всичко в този живот е само " Москвичи " бе хора !! Нямало банани - Да ама нямаше и НАРКОМАНИ , нямаше частни бизнеси - да ама нямаше и мутри , не си водехте децата до училище и после да ги прибирате , че сте на тръни къде са и какво правят -Защо никой не се сеща и за тези неща ?! Не беше идеално - да не би сега да е ?!
По онова време какви велики съветски автомобили имаше ... цял свят ни завиждаше за тях. Те сегашните нищо не струват: Имат климатици, автоматични скоростни кутии, един куп удобства. Тръгнеш за Бургас по магистралата и докато се усетиш си стигнал. Навремето пътуването за морето (един път в годината) започваше с целодневна подготовка. Имаше я тръпката, че може да се развали колата.Зад всеки хотел имаше канал на който да си поправиш автомобила ако се наложи.Сега скука ...
Вноските бяха по 1500 лв. Много от нас така и не видяха нова кола. Чакахме по над 10 години, но накрая, когато дойде 10.11.1989 год. всичко приключи. Тъжна работа. Колите на по 2 - 5 години на втора ръка бяха двойно по-скъпи от новите в магазина. Тарикати с връзки си купуваха нови коли от Кореком с "нарушено лаково покритие" на половин цена. Такива работи...
Глупави сравнения правиш - 9 милиона британци живеят в чужбина, например, и какво ?Че какво ти пречи да си печелиш и да си хабиш парите в България както 7 милиона българи???Който си го може си го може независимо къде е
В днешно време можеш да отидеш да работиш навсякъде, да си купиш каквато кола искаш, да си харчиш парите където си поискаш. И затова два милиона българи не живеят в България. А след 20 години може би 2 милиона българи ще има в България. Тъжната истина.
Сега заплатите били 2 000-2 500 ,Абе *** народа масово работи на минимална заплата от 6 60 лева а апартамента вече струва 400 000 лева, при Живков заплатата беше 2,80 лева а апартаментите бяха 5 000-7 000 лева сам смятай и не пиши повече глупости всеки божи ден бе ***.
Първо спрямо доходите по онова време изобщо не беше евтино и второ докато ти дойде редът за кола минаваха ГОДИНИ! За апартамент да не говорим, нашите с години събраха някакви лихвоточки и така и не видяха апартамент, защото сме били 3 група, т. е. не сме били крайно нуждаещи се, нищо, че бяхме 7 човека в един апартамент.
В срок от една седмица по курс лев за долар. Ако в друго време те хванат, че притежаваш западна валута, без да имаш право да я притежаваш, те съдеха за нарушение на валутния закон. А Корекома влизахме, за да плакнем очи и да усетим миризмата на западните стоки.
През соц-а, официално можеше да си купиш валута само след като получиш изходна виза от държавата. Подаваш заявление в МВР, че искаш да пътуваш в чужбина и те решаваха дали да ти разрешат да излезеш от държавата. След това, с изходната виза имаш право да си купиш долари по 2 лева за долар в размер на 30 долара за всеки ден от пътуването. На границата митничарят трябваше да преброи доларите, които носиш. След завръщане, всеки беше длъжен да обмени обратно доларите които не е изхарчил ... следва
Имаше и 3 начин купуване на кола втора употреба! Свободно и без чакане но по онова време всеки можеше да си позволи нова кола. И затова всички чакаха за нова.
По повод лесното намиране на части за колите, и изобщо за всякакви неща, има един емблематичен филм - Башмайстора на море. Всичко в него отговаря на истината.
Това АБПФК се разпространяваше и върху децата и внуците. Когато кандидатствах за техникума, имаше предимство за внуци на АБПФК. А пък АБПФК не значи само да е бил активен партизанин, а и всеки, който по някакъв начин им е помагал. Или ако си бил приятел с някой партизанин, да каже, че веднъж си му занесъл хляб в гората, пишат те АБПФК и после две поколения се радват на привилегии. З
Вноската за Лада бе не 1000,а 1500 лева.През 1980 година,като строителен техник в едно РПК,вземах 78 лева заплата.После в една община 100 лева,а началникът ми инженер 105 лева! Пускаха ни по един банкет по празниците с тройка кебапчета и една бира,голяма радост бе,а някои благославяха щедрото ръководство на БКП !Всяка година партийният секретар развеселяваше публиката,със наизустени остроумия,придружени с малко хумор.Следващата година репертоара същият.
Колко струваше нова кола по времето на социализма?