Компасът трябва да е морски и има смисъл, ако имаш актуална карта за магнитното склонение, защото може да има разлика 20-30градуса или повече. Изобщо не е като онези туристическите, а е като част от лодката. Трябва периодично да се проверява и коригира. Правят се едни таблици за девиация на самия компас и се слагат до него. Скъпите яхти имат жирокомпас, който е много скъп и не се слага за риба или на лодка, дето е по-евтина. Изобщо с морето шега не бива, но там са и по-първични хората
И хартиената карта няма да те спаси, ако нямаш обикновен компас, а и като се накваси! А не говорим, че в лошо време си нямаш брегови ориентир. Приключенци, хах!
Ако карате денем, там денят е към 12ч и после е тъмница и няма Слънце, а по Луната не се мери нищо, защото се движи много бързо. Освен това се пеленгуват само ниски до хоризонта звезди и трябва или да ги знаеш, или да имаш звездна карта или компютър. Високите не стават, защото не показват посоката. Друг проблем е, че често е облачно, мъгливо и т.н., затова се ползват спътниковите системи. Те са вече няколко. Най-важно е да работи моторът на лодката, ако нямат мотор-чакат като тях. Късметлии са!
Чета коментарите и нямам думи.. За да не се загубиш в морето или океан трябва да имаш КАРТА. Ако не е хартиена, може да е електронна в компютър, GPS+компютър или нещо специализирано. За електронните у-ва е най-важно да имат ток и да са сериозно защитени от ВОДА. Телефоните се пълнят с вода!! За да се определите по звезди, трябват алманах или компютър и секстан(ъгломер със оптика) и добро познание на куп формули и да можете да смятате-не е лесно. Не може при буря да гледате звезди, защото няма!!
излезли са в морето 50кг намерили са ги 30 кг до коледа ще си възвърнат теглото и обещават пред местния вожд че повече няма да правят така
С навигация можеш в голям град да се изгубиш, камо ли в морето. Твърди се, че повечето моряци могат да се ориентират по звездите, но дали е така не е ясно. Иначе евала, че са показали огромна воля за живот. Мнозина не биха издържали цял месец извън нормални условия. В "голи и уплашени" подготвени хора се сриват на десетия- петнайстия ден и то на сушата.
"Началникът на полицията на Бугенвил Франсис Токуа оттогава заяви, че правителството обмисля да ограничи пътуването с лодка по време на лошо време."Да се смея ли или да плача ?!" пътуването с лодка по време на лошо време "
Без компас без карта а са се осланяли на една технология която съм я пробвал и която винаги мее закарвала в грешна посока и място. Добре че града в който бях ми беше познат иначе кой знае колко часа щеше да ме върти това чудо на техниката и накрая нямаше да намеря нищо. А тези в морето се осланяли на това чудо да ги изведе на прав път. Още ли не са разбрали че това е жив майтап ако се осланят на тази технология която е направена само за печалба. Другият път ще знаят.
Те, по тия ширини, като пристигне яхта със самотен мореплавател, редовният въпрос е : Ти си изял другите, нали?!
Аман от пишман такива "опитни" моряци. Прекалено много разчитат съвременните хора на технологиите не развиват мозъците и знанията си.Сигурно са тръгнали, и без компас, и без книжна карта с начертан курс, и без подаден план за да се загубят така.
НЕ Е ВЪЗМОЖНО ДОА Е ВАЛЯЛО 29 ДНИ-ЗОРНИЦАТА ИМ ПОКАЗВА ИСТОК -ЗАПАД.-ОА И СЛЪНЦЕТО.-НА СЕВЕР ВСИЧКО Е БРЕГОВЕ.-ЩО ЛЪЖЕТЕ БЕ?-А И СА ОПИТНИ МОРЯЦИ.
Преди време работех в училище, в което имаше няколко cийraнeтa. Питам едното от тях: Е, защо пак си без домашно? А то: Ми станА така, че седнАх да пишем, ама тока умре... Та и *** така.
Това, което са пропуснали да кажат е, че лодката е тръгнала на път с повече пътници- освен Ливай Нанджикана и Джуниър Кюлони там са били :Палачинка Смармале, Дюнер Кебабча и Леле Мале Кюфтети - от тях по неясни причини няма и следа...
След 29 дни в морето - изгубени, слаби, но живи!